Diplomová práce se zabývá ekonomikou a marketingem vybraných zimních sportů se zaměřením na financování a medializaci českého sportovního prostředí. Analyzuje hlavní sportovní zpravodajské relace České televize, televize Nova a televize Prima. Výsledky jsou porovnávány se systémem rozdělování dotací Českým svazem tělesné výchovy ve prospěch sdružených sportovních svazů. Realitu sportovního dění zachycují výsledky rozhovorů s činovníky z Českého svazu ledního hokeje a Českého svazu bobistů a skeletonistů. Práce je zakončena návrhem změn pro systém dělení vlastních zdrojů ČSTV a marketingovou koncepcí pro Český svaz bobistů a skeletonistů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This dissertation is about economics and marketing of selected winter sports with a view to financing and promotion of czech sport background. It analyses the main sport news relations of Czech TV, TV NOVA and TV PRIMA. Results are compared with system of dividing grants from Czech sports federation for the benefit of associated sports federations. The reality of sport events is recorded in interviews with members of Czech ice-hockey federation, Czech bobsleigh federation. My dissertation terminates with changing proposal for system of dividing internal sources of Czech sports association and with marketing conception for Czech bobsleigh federation.