Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv individuální reakce účastníků základních kurzů v paraglidingu na průběh výcviku základních dovedností.
Název práce v češtině: Vliv individuální reakce účastníků základních kurzů v paraglidingu na průběh výcviku základních dovedností.
Název v anglickém jazyce: An individual reaction of paragliding basic camps participants and its influence of basic skills duration.
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Technické a úpolové sporty (51-600600)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslav Dvorský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.10.2007
Datum zadání: 15.10.2008
Datum a čas obhajoby: 25.09.2009 10:00
Místo konání obhajoby: KTUS FTVS Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:04.09.2009
Datum odevzdání tištěné podoby:04.09.2009
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2009
Oponenti: doc. PhDr. Běla Hátlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- listopad/prosinec 2007 - studium literatury
- květen/červen 2008 - sběr dat
- říjen/prosinec 2008 - analýza dat a textové zpracování
- leden 2008 - předložení práce vedoucímu na volných listech
Předběžná náplň práce
Cíle práce
Cílem této práce je získat obrázek o průběhu základního kursu paraglidingu ve vztahu k osvojování si potřebných dovedností souvisejících s ovládáním padáku, manipulací s padákem, plněním předem stanovených úkonů během samotného letu. Ze získaných poznatků o měřené osobě zjistit průběh učení předem zvolených činností a následně se pokusit o nalezení faktorů, které tento průběh učení ovlivňují.
Metoda

Metoda
Diplomová práce je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat jsme použili pozorování a standardizovaných dotazníků NEO pětifaktorový osobnostní inventář a POMS (Profile of Mood States).

Výsledky
Z naměřených dat jsme zjistili odlišný průběh učení u jednotlivých skupin, vzniklých na základě rozdílné míry zvládnutí požadovaných činností. V oblasti vývoje emočních stavů je možné u jednotlivých skupin pozorovat měnící se zastoupení měřených faktorů a jejich odlišný vývoj v průběhu kursu. Struktura osobnosti je také pro každou skupinu odlišná.

Klíčová slova
Osobnost, motorické učení, úzkostnost, úzkost, strach, osobnostní profil, vývoj emočních stavů, křivka učení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Goals
The goal of this thesis is to get the picture of a basic paragliding course in connection with acquiring required skills related to the control of a parachute, manipulation with a parachute, fulfilling predetermined tasks during the flight itself and to find out the learning progress of activities chosen in advance from the gained knowledge about the measured person, and consequently to try to find the factors which influence this learning progress.

Method
The thesis is compiled in the form of a qualitative research. For the collection of data we have chosen observation and standardized questionnaires NEO five factory personality inventory and POMS (Profile of Mood States).

Results
From the recorded data we have found out a different learning progress of individual groups created on the basis of a different extent of required activities. In the area of the emotional states development, it is possible to observe changing representation of measured factors in individual groups and a their different development during the course. The structure of personality is also different for each group.

Key words
Personality, motor learning, anxiozity, anxiety, fear, personality profile, progress of emotional states, learning curve.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK