Výběr plavecké školy rodiči
Název práce v češtině: | Výběr plavecké školy rodiči |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Selection of Swimming School by Parents |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Plavecké sporty (51-600500) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Daniel Jurák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.08.2007 |
Datum zadání: | 06.05.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 06.05.2009 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Katedra plaveckých sportů |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2009 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.04.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.05.2009 |
Oponenti: | PaedDr. Irena Čechovská, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1) Kategorizovat pojem rodina a motivace do menších celků se společnými znaky;
2) Shromáždit a prostudovat odbornou literaturu a internetové zdroje týkající se plaveckých škol a baby klubů; 3) Na základě praxe a poznatků z literatury vytvořit nestandardizovaný dotazník určený rodičům, jejichž děti navštěvují plavecké školy/baby kluby; 4) Provést analýzu shromážděných údajů; 5) Zjistit hlavní motivy rodičů |
Seznam odborné literatury |
1. American Red Cross. Swimming and Water Safety. StayWell, Yardley, PA. 2004.
2. Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: Karolinum, 1994. 105 s. ISBN 80-7066-837-7. 3. Bělková, T. a kol. Plavání. Zdokonalovací plavecká výuka. Praha: Svoboda, 1998. 48 s. 4. Bělková, T. Zdravotní a léčebné plavání. Praha: Univerzita Karlova, 1994. 42 s. ISBN 80-7066-990-X. 5. Břízová, G. Vliv ?kojeneckého plavání? na úspěšnost předškolních dětí v přípravné plavecké výuce. Bakalářská práce, FTVS UK, 2007. Vedoucí bakalářské práce PaedDr. Irena Čechovská 6. Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 651s. ISBN 80-7178-463-X. 7. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada, 2002, přepracované vydání 2007. 140 s. ISBN 978-80-247-1635-0. 8. Čechovská, I. Pojetí základních plaveckých dovedností. Tělesná Výchova a Sport Mládeže, 2003, 69, č. 3, s. 31-36. ISSN1210-7689. 9. Čechovská, I., Jurák, D. Systém britské plavecké výuky rodičů s dětmi. In Čechovská, I. (editor) Problematika plavání a plaveckých sportů IV. Praha: KPS FTVS UK, 2005. s. 20-24. ISBN 80-903285-3-9. 10. Čechovská, I. Adaptace na vodní prostředí I, přípravná plavecká výuka. Elektronické podklady pro výuku předmětu Plavání I. pro posluchače FTVS UK. Lekce č. 3. Praha: FTVS UK, 2006. (Uloženo na katedře plaveckých sportů FTVS UK). 11. Čechovská, I. Adaptace na vodní prostředí II, základní plavecké dovednosti. Elektronické podklady pro výuku předmětu Plavání I. pro posluchače FTVS UK. Lekce č. 4. Praha: FTVS UK, 2006. (Uloženo na katedře plaveckých sportů FTVS UK). 12. Čechovská, I., Miler, T. Plavání. 2., přepracované vydání. Praha: Grada, 2008. 128 s. ISBN 978-80-247-2154-5. 13. Čechovská, I., Hochová, J. Plavecká výuka předškolních dětí. Sportpropag, 1989. 14. Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. 236 s. ISBN 80-7178-367-6. 15. Hartl, P., Hartlová, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. 776s. ISBN 80-7178-303-X. 16. Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2. 17. Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9. 18. Hofer, Z. Technika plaveckých způsobů. Dotisk 1. vydání. Praha: Karolinum, 2003. 100s. ISBN 80-246-0169-9. 19. Hoch, M. Reakce kojenců na vodní prostředí. Acta Universitatis Carolinae. Gymnica, vol. 10, KPS FTVS UK v Praze, 2/1974. 20. Hoch, M. a kol. Plavání (teorie a didaktika). Praha : SPN, 1983. 176 s. 21. Hoch, M. Učte děti plavat. 2. vyd. Praha: Olympia. 1991. ISBN 80-7033-055-4. 22. Hochová, J. Význam kojeneckého plavání. In ČECHOVSKÁ, I. (editor) Sborník: Problematika plavání a plaveckých sportů. Praha: KPS FTVS UK, 1998. s. 45-47. ISBN 80-7184-784-4. 23. Homola, M. Motivace lidského chování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. 24. Janoušková, H. Pohybové činnosti ve vodě v denním režimu kojence. Diplomová práce, FTVS UK, 1998. Vedoucí diplomové práce PaedDr. Irena Čechovská 25. Kopecká, K. Výkonová motivace v tréninku synchronizovaného plavání. Diplomová práce, FTVS UK, 2008. Vedoucí diplomové práce Mgr. Daniel Jurák 26. Lerchová, M. Postavení plaveckých škol v systému vzdělání v České republice. Závěrečná práce trenérské školy. Praha: FTVS UK, 2003 27. Louková, T. Motivace k lezecké a horolezecké činnosti. Diplomová práce, FTVS UK, 2007. Vedoucí diplomové práce Mgr. Ladislav Vomáčko 28. Marková, Z. Plavecká výuka dětí ? její organizační a ekonomické zajištění spolupráce s plaveckými kluby. Sborník Katedry plaveckých sportů FTVS UK. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0324-1. 29. Mikšík, O. Psychologická charakteristika osobnosti. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2001. 30. Motyčka, J. Teorie a didaktika plavání. Brno : Masarykova univerzita, 1991. 92 s. ISBN 80-210-0286-7. 31. Nakonečný, M. Základy psychologie osobnosti. 1. vydání. Praha: Management Press, 1993. 32. Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7. 33. Nakonečný, M. Psychologie téměř pro každého. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1198-6. 34. Pištěková, P. Důvody předčasného ukončení sportovní kariéry u žáků plaveckých tříd. Diplomová práce, FTVS UK, 2007. Vedoucí diplomové práce Mgr. Daniel Jurák 35. Pokorná, J. Plavecké začátky. Tělesná Výchova a Sport Mládeže, 2007, 73, 2007, č.4, s. 9-14. ISSN1210-7689. 36. Pospíšilová, Z. Vnější motivace v plavecké výuce v České republice a Norsku. Diplomová práce, FTVS UK, 2007. Vedoucí diplomové práce PaedDr. Irena Čechovská |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce bude pomocí dotazníkové metody zjistit, jaké hlavní důvody vedou rodiče k přihlášení dítěte do baby klubu/plavecké školy. Co rodiče láká naučit svého potomka plavat a co od tohoto sportu respondenti očekávají. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis will be to find out, how main parents reasons makes for login to baby club or swimming school. What attracts parents to teach their children to swim and you expect from this sport. |