Dehumanizace myšlení
Název práce v češtině: | Dehumanizace myšlení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The dehumanization of thinking |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | prof. Mgr. Miroslav Petříček, Dr. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.12.2006 |
Datum zadání: | 21.12.2006 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.01.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2007 |
Odevzdaná/finalizovaná: | finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Petra Hanáková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá problémem antropocentrizace obrazů. Nesnaží se však o jeho zmapování, nýbrž přímo o jeho překročení, protože je zřejmé, že všechny texty o obrazech jsou napsány člověkem. Také film natáčejí lidé pro jiné lidi. Jak se však změní obraz, jak bude vypadat a bude ještě vůbec "vypadat", když jej osvobodíme, když se konečně začneme chovat tak, že autor je mrtvý a přiznáme si, že naše divácká očekávání jsou naplněna především v případě, když nám film nic nesděluje, když nás staví před prázdno, když nás nechá opustit naše vlastní pohledy? Jak se změní logika obrazů - skladba jejich kompozic, konce jejich vyprávění, když se hrdinou stane nečlověk? Co může film povědět o chování vlkodlaků, dinosaurů, stínů? A co vidí město, když jím utíká nesmrtelný hrdina pronásledovaný výzvami výkladních skříní? Cílem této diplomové práce je osvobodit myšlení ze spárů pravdy, gramatiky a smyslu, které mu zabraňují střetávat se s diferencí, zažívat dobrodružství. |