Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Představy o algoritmech uživatelů sociálních médiích
Název práce v češtině: Představy o algoritmech uživatelů sociálních médiích
Název v anglickém jazyce: Algorithmic Imaginaries of Social Media Users
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (24-KS)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.04.2024
Datum zadání: 23.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.04.2024
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce poskytne přehled výsledků uskutečněných empirických výzkumů zaměřujících se na vnímání a zkušenosti uživatelů sociálních médií s algoritmy. 'Algorithmic imaginary' Butcher (2017) definuje jako "způsob uvažování o tom, co jsou algoritmy, jaké by měly být, jak fungují, a co tyto představy dále zároveň umožňují" (s. 40). Přitom není nutné, aby uživatelé rozuměli algoritmu po technické stránce. Studie, které budou předmětem přehledu se budou zaměřovat na zkoumání představ uživatelů sociálních médiích o jejich fungování, budou vymezeny tím, že si pokládají otázku, jaké představy o povaze a přítomnosti algoritmů mají, a jak se promítají do jejich uživatelského chování.
Seznam odborné literatury
Bucher T. (2017). The algorithmic imaginary: Exploring the ordinary affects of Facebook algorithms. Information, Communication & Society, 20(1), 30–44. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1154086

Beer, D. (2017). The social power of algorithms. Information Communication and Society, 20(1), 1–13. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1216147

Rešerše odb. časopisů, např.:
New Media & Society
Information, Communication & Society
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK