Herní puzzle jako znak: sémiotika mechanik hry The Witness
Název práce v češtině: | Herní puzzle jako znak: sémiotika mechanik hry The Witness |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Game Puzzle as a Sign: a Semiotic Understanding of The Witness Game |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vít Gvoždiak, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.04.2024 |
Datum zadání: | 16.04.2024 |
Seznam odborné literatury |
Barthes, Roland. Elements of Semiology. Hill and Wang, 1977. ISBN 0374521468
Campbell, Joseph, and Bill Moyers. The Power of Myth. Anchor, 1991. ISBN 0385418868 Danesi, Marcel. The Puzzle Instinct. Indiana UP, 2002. ISBN 0-253-34094-2 De Saussure, Ferdinand. Course in General Linguistics. Columbia UP, 2011. ISBN 0231157266 Eco, Umberto. A Theory of Semiotics. Indiana UP, 1979. ISBN 0253202175 Egenfeldt-Nielsen, Simon, et al. Understanding Video Games. Routledge, 2008. ISBN 0415977207 Koster, Raph. Theory of Fun for Game Design. Paraglyph Press, 2004. ISBN 1932111972 McGonigal, Jane. Reality Is Broken. Penguin Press, 2011. ISBN 1594202850 Peirce, Charles Sanders. Letters to Lady Welby. Dovers Publications, 1953. Rouse, Richard. Game Design. Wordware Computer Books, 2001. ISBN 9781556227356 |
Předběžná náplň práce |
Ve své diplomové práci se budu věnovat analýze puzzlových mechanik v herním prostředí. Puzzle budu nahlížet ze sémiotické perspektivy jakožto znak k interpretaci – a to skrze různé herní žánry, s důrazem na videohru The Witness od Thekla, Inc. Budu se zabývat jednotlivými typy puzzlů a jejich specifickými vlastnostmi. Předmětem zkoumání bude také interakce mezi těmito puzzly a hráčem. Smyslem práce bude tedy nejen porozumět samotnému designu těchto puzzlů, ale i jejich významu a vlivu na hráče v průběhu i po skončení hry. |