Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrace nového žáka do školní třídy
Název práce v češtině: Integrace nového žáka do školní třídy
Název v anglickém jazyce: Integration of a New Student into the School Classroom
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Předběžná náplň práce
o Ve školní praxi dochází často k přestupům žáků, a to i v průběhu školního roku. Příchod nového žáka do kolektivu je výzvou nejen pro třídního učitele, ostatní pedagogy, ale také pro žákovský kolektiv. Je vhodné realizovat zkušební pobyty ve třídách? Kdy zařadit seznamovací aktivity – hned první den příchodu žáka nebo až později? Je vhodné na žáka brát nějaké ohledy z hlediska hodnocení?
o Diplomová práce se bude věnovat problematice integrace nového žáka. V kontextu stále častějších přestupů žáků během školního roku je nezbytné analyzovat, jak takovýto přechod ovlivňuje nejen samotného žáka, ale i celou třídu a pedagogy, kteří s ním pracují. Práce bude zkoumat, jaké strategie a metody využívají učitelé k usnadnění integrace nových žáků a jak se tento proces odráží v dynamice třídy a ve výsledcích žáka. Klíčovou roli bude práce přikládat také psychologickým a sociálním aspektům adaptace žáka, jako jsou jeho pocit sounáležitosti a vztahy s vrstevníky a učiteli.
o Práce se bude zaměřovat také na to, jak začlenění nového žáka ovlivňuje třídní klima, vztahy mezi žáky a přístupy k učení. Přitom budou zohledněny jak perspektivy učitelů, tak i samotných žáků. Bude analyzována také role třídního učitele a ostatních pedagogů v procesu začlenění nového žáka a bude zkoumáno, jak lze tento proces optimalizovat s ohledem na potřeby všech zúčastněných stran. Výstupy práce budou směřovat k navržení konkrétních strategií a doporučení pro praxi, které by měly přispět ke zlepšení praxe začleňování nových žáků do třídních kolektivů na českých školách.
o V případě zájmu o dané téma nejdříve kontaktujte školitele na e-mailuradim.kuba@natur.cuni.cz.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK