Tower defense hra v Unity
Název práce v češtině: | Tower defense hra v Unity |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Tower defense game in Unity |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.12.2023 |
Datum zadání: | 12.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.12.2023 |
Zásady pro vypracování |
The goal of this bachelor thesis is to design a video game and implement its prototype using the Unity game engine. The game should provide a classical single-player tower defense gameplay with procedurally generated levels. Author should design and implement the core gameplay systems, including procedural level generation, tower construction, targeting and shooting attackers, resource acquisition, and utilization. The game should have a 3D low-poly look and a simple screen-overlay user interface. The finalized project should showcase all the core systems behavior but does not have to be a completed game in sense of content amount and variety. |
Seznam odborné literatury |
* Noor Shaker, Julian Togelius, Mark J. Nelson: Procedural Content Generation in Games, http://pcgbook.com/, 2016
* Unity Game Engine documentation, https://unity3d.com/learn * Jon Skeet: C# in Depth (2nd Edition), Manning Publications, November 2010 * MSDN Library, https://msdn.microsoft.com/library |