Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
2D Game editor
Název práce v češtině: 2D Game editor
Název v anglickém jazyce: 2D Game Editor
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.11.2023
Datum zadání: 05.12.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.12.2023
Zásady pro vypracování
Cílem práce je návrh a implementace editoru her (herních úrovní) a prostředí pro interpretaci těchto her (hry vytvořené v tomto editoru budou hratelné (jen) pomocí tohoto interpretu). Oboje bude implementováno v Unity. Použitelnost prostředí řešitel demonstruje přípravou her na způsob Jump King, Flappy Bird a Mario (jejichž přímá reimplementace by nejspíše byla porušením autorského práva).

Editor umožní manipulaci s předdefinovanými grafickými prvky (stěnami, hráči, dekoracemi, pastmi,..). Dalšími funkcionalitami, na které se řešitel pokusí zaměřit po úspěšné implementaci editoru a interpretu, budou: Analýza splnitelnosti levelu (nalezením cesty ze startu do cíle) a možnost vytvořit další (prostředím nepředdefinované) typy prvků (s využitím jednoduchého skriptovacího jazyka, který řešitel pro tyto účely navrhne).
Seznam odborné literatury
Mitchell M.: Introduction to genetic algorithms. MIT Press, 1996, ISBN 9780262631853.
Shaker N., Togelius J., Nelson M. J.: Procedural content generation in games. Switzerland: Springer International Publishing, 2016, ISBN 978-3-319-42714-0.
Palacios J.: Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd., 2018, ISBN 9781788625227.
Russel S. J., Norvig, P.: Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, ISBN 978-0-13-604259-4.
Treglia D.: Game Programming Gems. Charles River Media, Inc. 2003, ISBN 1584500492.
Togelius J., Yannakakis G. N., Stanley K. O., Browne C.: Search-based procedural content generation: A taxonomy and survey. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games 3(3), 2011, pp. 172-186.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK