Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí
Název práce v češtině: | Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Identification of Stress Factors and Their Resolution in the Czech Teaching Environment |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radim Kuba |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.10.2023 |
Datum zadání: | 02.10.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.01.2024 |
Zásady pro vypracování |
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit. Doporučené předměty ze SIS: • MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole • MB180C48 Komplexní krizová komunikace |
Předběžná náplň práce |
Učitelství je mnohými odbornými studiemi řazeno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres, přičemž stres učitelů s sebou může přinášet mnohé následky, a to jak pro učitele samotné, tak pro jejich žáky a celý vzdělávací systém. Stresových faktorů je mnoho a jsou předmětem zkoumání různých (především zahraničních) odborných studií. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou na tom s hodnotami prožívaného stresu čeští učitelé a jaké stresové faktory na českých školách dominují. Důraz bude kromě obecných výsledků kladen i na případné odlišnosti mezi stresem učitelů s různě dlouhou praxí či učitelů z různých typů škol a podobně. Práce bude realizována formou dotazníkového šetření, které bude zahrnovati otázky zaměřené na to, co by pedagogové potřebovali, aby se se stresem lépe vyrovnávali či aby se redukoval. |