Umělá inteligence pro hraní kulečníku
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hraní kulečníku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for Billiard |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jiří Fink, Ph.D. |
Řešitel: | Antonín Beňa - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.09.2023 |
Datum zadání: | 27.09.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.11.2023 |
Oponenti: | RNDr. Věra Flídrová |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvořit simulaci kulečníku (varianty Osmička), její vizualuzaci a agenty, které jej budou hrát.
Student vytvoří a porovná agenty založené na následujících přístupech. (1) Náhodný hráč. (2) Hráč prohledávající možné srážky a odrazy, které vedou k potopení nějaké koule. (3) Učení s učitelem využívající k trénování hráče (2). (4) Hluboké zpětnovazební učení. (5) Předtrénování pomocí (3) a následné zpětnovazební učení (4). |
Seznam odborné literatury |
Archibald, Christopher, et al. "Computational pool: A new challenge for game theory pragmatics." AI Magazine 31.4 (2010): 33-41.
Chen, Yu, and Yujun Li. "Macro and micro reinforcement learning for playing nine-ball pool." 2019 IEEE Conference on Games (CoG). IEEE, 2019. Smith, Michael. "PickPocket: A computer billiards shark." Artificial Intelligence 171.16-17 (2007): 1069-1091. |