Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro hraní kulečníku
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro hraní kulečníku
Název v anglickém jazyce: Artificial Intelligence for Billiard
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jiří Fink, Ph.D.
Řešitel: Antonín Beňa - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.09.2023
Datum zadání: 27.09.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.11.2023
Oponenti: RNDr. Věra Flídrová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit simulaci kulečníku (varianty Osmička), její vizualuzaci a agenty, které jej budou hrát.
Student vytvoří a porovná agenty založené na následujících přístupech.
(1) Náhodný hráč.
(2) Hráč prohledávající možné srážky a odrazy, které vedou k potopení nějaké koule.
(3) Učení s učitelem využívající k trénování hráče (2).
(4) Hluboké zpětnovazební učení.
(5) Předtrénování pomocí (3) a následné zpětnovazební učení (4).
Seznam odborné literatury
Archibald, Christopher, et al. "Computational pool: A new challenge for game theory pragmatics." AI Magazine 31.4 (2010): 33-41.
Chen, Yu, and Yujun Li. "Macro and micro reinforcement learning for playing nine-ball pool." 2019 IEEE Conference on Games (CoG). IEEE, 2019.
Smith, Michael. "PickPocket: A computer billiards shark." Artificial Intelligence 171.16-17 (2007): 1069-1091.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK