Výuka fyziky s přihlédnutím k osobnostním typům žáků
Název práce v češtině: | Výuka fyziky s přihlédnutím k osobnostním typům žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physics education with regard to theory of psychological types |
Klíčová slova: | teorie typů|výuka fyziky|přijímání informací|styly učení |
Klíčová slova anglicky: | theory of psychological types|physics education|learning styles|taking in information |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. Eva Kšírová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.04.2023 |
Datum zadání: | 06.04.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2023 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2023 |
Oponenti: | PhDr. Martin Chvál, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s Teorií typů, zejména s typy z hlediska přijímání informací.
2. Na základě obecných charakteristik vytipovat prostředky ve výuce fyziky vhodné pro dva základní typy osobností z hlediska přijímání informací. 3. Vytipovat otázky vhodné do diagnostického dotazníku (preference ve výuce fyziky podle typu). 4. Realizovat kvalitativní rozhovory se žáky s cílem diskutovat validitu vytipovaných otázek. |
Seznam odborné literatury |
MIKOVÁ, Šárka. Nejsou stejné: jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Praha: Mea Gnosis, 2018. ISBN 978-80-270-3565-6.
MIKOVÁ, Šárka a Jiřina STANG. Typologie osobnosti u dětí: využití ve výchově a vzdělávání. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. Švaříček, Šeďová: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál 2007 |