Závěrečná práce bude představovat jeden z možných způsobů, jak na základní škole naplňovat cíle Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (dále jen zkráceně EVVO) nejen během doby, kdy je znemožněna prezenční školní docházka. Bude pojednávat o konkrétním příkladu pražské ZŠ, kde žáci během koronavirové epidemie (2021, 2022) měli za úkol plnit konkrétní dobrovolné výzvy týkající se životního prostředí a jejich vztahu k přírodě obecně. Dalším z cílů této práce bude analyzovat to, jaké faktory ovlivňují to, zda se žáci zapojili či nezapojili do výzvy, nebo jejích konkrétních úkolů a s jakými výsledky. Data budou porovnatelná mezi jednotlivými stupni a třídami. Práce prošetří, jaké faktory a jak ovlivňují celkovou angažovanost žáků v zájmu o životní prostředí a jeho ochranu. Může také poskytnout inspiraci jiným vzdělávacím institucím.