Optimizing Super Mario game tree search
Název práce v češtině: | Optimalizace prohledávání herního stromu v počítačové hře Super Mario |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Optimizing Super Mario game tree search |
Klíčová slova: | umělá inteligence|herní strom|doménově závislé heuristiky|Super Mario |
Klíčová slova anglicky: | artificial intelligence|game tree|domain-dependent heuristics|Super Mario |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. David Šosvald - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.02.2023 |
Datum zadání: | 23.02.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.03.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.07.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 24.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2023 |
Oponenti: | doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. |
Zásady pro vypracování |
This thesis is a follow up on a bachelor’s thesis, where a state of the art A* agent was created for the Super Mario computer game, which resulted in a publication; however, the SOTA agent has not been able to solve all levels in real-time still due to the high branching factor of the game. The goal of this thesis is to explore options on how to mitigate this. Based on a literature review, a few domain-dependent A* heuristics will be implemented and their hyper parameters will be experimented with, which should result in a new SOTA agent for the Super Mario game. |
Seznam odborné literatury |
Foead, D., Ghifari, A., Kusuma, M. B., Hanafiah, N., & Gunawan, E. (2021). A Systematic Literature Review of A* Pathfinding. In Procedia Computer Science (Vol. 179, pp. 507–514). Elsevier BV.
Chen, J., & Sturtevant, N. R. (2021). Necessary and Sufficient Conditions for Avoiding Reopenings in Best First Suboptimal Search with General Bounding Functions. In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence (Vol. 35, Issue 5, pp. 3688–3696). Association for the Advancement of Artificial Intelligence (AAAI). Singh, A., Agrawal, A., Patil, P., Pal, P., & Udawant, P. (2018). A New Way to Find Way Using Depth Direction A*. In Advances in Data and Information Sciences (pp. 189–199). Springer Singapore. Karakovskiy, S., & Togelius, J. (2012). The Mario AI Benchmark and Competitions. In IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (Vol. 4, Issue 1, pp. 55–67). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). |