Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
HR marketing v neziskovém sektoru – případová studie na Medici PRO Očkování
Název práce v češtině: HR marketing v neziskovém sektoru – případová studie na Medici PRO Očkování
Název v anglickém jazyce: HR marketing in the non-profit sector – a case study of Med Students FOR Vaccination
Klíčová slova: HR marketing, personální řízení, personální marketing, motivace, dobrovolník, neziskové organizace, studentský spolek
Klíčová slova anglicky: HR marketing, personnel management, personnel marketing, motivation, volunteer, non-profit organisation, student association
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.10.2022
Datum zadání: 07.10.2022
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2024
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
AHAMMAD, Taslim. Personnel management to human resource management (HRM): How HRM functions. Journal of Modern Accounting and Auditing, 2017, 13.9: 412-420.

ANGELOVSKÁ, Olga; FRIČ, Pavol; GOULLI, Rochdi. Revitalizace a konsolidace neziskového sektoru v ČR po roce 1989. Agnes, 2009.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. VeRBuM, 2011.

BANSAL, Harvir S.; MENDELSON, Morris B.; SHARMA, Basu. The impact of internal marketing activities on external marketing outcomes. Journal of quality management, 2001, 6.1: 61-76.

BEJTKOVSKÝ, Jiří. Social media platforms as HR marketing tool in selected healthcare service providers. Marketing and Management of Innovations, 2020.

BUSA, Ilze; RUTITIS, Didzis. Employer reputation building–a managerial challenge in HR marketing. In: ENVIRONMENT. TECHNOLOGIES. RESOURCES. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. 2023. p. 33-37.

CRAVENS, Jayne. Involving international online volunteers: Factors for success, organizational benefits, and new views of community. The International journal of volunteer administration, 2006, 24.1: 15-23.

Česká republika. (1990). Zákon č. 83/1990 Sb. o sdružování občanů. Zakonyprolidi.cz. Získáno z https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1990-83

Česká republika. (2002). Zákon č. 198/2002 Sb., o dobrovolnické službě ve veřejně prospěšných pracích. Získáno z https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-198

Český statistický úřad. (2021). Konference SUNI 2021. Získáno z https://apl.czso.cz/nufile/Konference_SUNI_2021.pdf

DEMPSEY-BRENCH, Kiera a SHANTZ, Amanda. Skills-based volunteering: A systematic literature review of the intersection of skills and employee volunteering. Human Resource Management Review. 2022, 32(4), 100874.

DVOŘÁKOVÁ, Zuzana, et al. Řízení lidských zdrojů. Nakladatelství CH Beck, 2012.

DYER, Lee; REEVES, Todd. Human resource strategies and firm performance: what do we know and where do we need to go?. International Journal of human resource management, 1995, 6.3: 656-670.

ELLIS, Susan J. New trends in volunteering and how to tap into them. Nonprofit World, 2012, 30.2: 22-24.

EVANS, Elisha; SAXTON, Joe. The 21st century volunteer. A report on the changing face of volunteering in the 21st Century, 2005.

FERDOUS, Ahmed Shahriar. Integrated internal marketing communication (IIMC). The Marketing Review, 2008, 8.3: 223-235.

FRIČ, Pavol. Aktivity a potřeby neziskových organizací v České republice: výsledky kvantitativního sociologického šetření. Agnes, 1998.

FRIČ, Pavol. Současné trendy dobrovolnictví a sociální práce. Sociální práce/Sociálna práca, 2014, 11.4: 8. Získáno z
https://socialniprace.cz/o-cem-se-mluvi/pavol-fric-soucasne-trendy-dobrovolnictvi-a-socialni-prace/

FRIČ, Pavol; POSPÍŠILOVÁ, Tereza. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. Prague: Agnes, 2010.

FRIEBEL, Guido, et al. What do employee referral programs do? Measuring the direct and overall effects of a management practice. Journal of Political Economy, 2023, 131.3: 633-686.

GEORGE, William R. Internal marketing and organizational behavior: A partnership in developing customer-conscious employees at every level. Journal of Business research, 1990, 20.1: 63-70.

GLADKA, Olena; FEDOROVA, Victoria. Defining personnel marketing strategies. Business: Theory and Practice, 2019, 20: 146-157.

GOGOLOVA, Martina; PONISCIAKOVA, Oľga; IVANKOVA, Katarina. The use of external personnel marketing in Slovakia. Procedia Economics and Finance, 2015, 26: 131-138.

GRÖNROOS, Christian. Internal marketing–an integral part of marketing theory. Marketing of services, 1981, 236.238: 3-11.

HEADWORTH, Andy. Social media recruitment: How to successfully integrate social media into recruitment strategy. Kogan Page Publishers, 2015.

HEINLE, Alexander. HR Marketing: Definition, Measures, and Strategies. Zavvy. Poslední aktualizace 19. února 2024. Dostupné z: https://www.zavvy.io/blog/hr-marketing

HESSE, Andreas; SCHMIDT, Holger J. Employees as Corporate Influencers and Co-creators of Brand-Meaning. Transfer: Zeitschrift für Kommunikation & Markenmanagement, 2022, 68.4.

HESTIA - Centrum pro dobrovolnictví, z.ú. n.d. Jak pracovat s dobrovolníky? [online]. Dostupné z: https://www.dobrovolnik.cz/jak-pracovat-s-dobrovolniky [cit. 2024-03-02].

HLADKÁ, Marie. Význam dobrovolnictví jako specifického lidského zdroje. Aktuální otázky sociální politiky-teorie a praxe, 2008, 2.

HOPKINS, Bruce R. Starting and managing a nonprofit organization: A legal guide. John Wiley & Sons, 2017.

Interní komunikace. Marketing & Media. [online]. 2015. Dostupné z: https://mam.cz/novinky/zadavatele-a-znacky/2015-11/interni-komunikace/ [cit. 2024-02-26].

JANČÍKOVÁ, Kateřina; MILICHOVSKÝ, František. Hr marketing as a supporting tool of new managerial staff in industry 4.0. Administrative Sciences, 2019, 9.3: 60.

JANÍČKOVÁ, Renata; ZMEŠKALOVÁ, Vladimíra. Metodika práce s dobrovolníky. Středisko náhradní rodinné péče, 2011.

JOŠT, Marek. Nestátní neziskové organizace: právní úprava, účetnictví, audit, transparentnost. Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2019.

KADLEC, Josef. 10 pravidel úspěšného náboru na sociálních sítích [online]. HR News, 18. dubna 2017 [cit. 2024-02-28]. Dostupné z: https://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/nabor-id-2698717/10-pravidel-uspesneho-naboru-na-socialnich-sitich-id-3011538

KLIMENTOVÁ, Lenka. Personálny manažment verzus personálny marketing. Dny práva–Days of Law, 2008, 137-149.

KOCH, Tanja; GERBER, Charlene; DE KLERK, Jeremias J. The impact of social media on recruitment: Are you LinkedIn?. SA Journal of Human Resource Management, 2018, 16.1: 1-14.

KOPŘIVÍKOVÁ, Denisa. Analýza hospodaření a využití fundraisingu a marketingu ve vybrané organizaci. Olomouc, 2018. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studií. Ing. Alena Opletalová, Ph.D. Dostupné z: ttps://theses.cz/id/whnrmg/25098887

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Principles of marketing. Pearson education, 2010.

KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách-3., aktualizované a rozšířené vydání. Grada Publishing as, 2007.

KRECHOVSKÁ, Michaela; HEJDUKOVÁ, Pavlína; HOMMEROVÁ, Dita. Řízení neziskových organizací. Praha, Česko: Grada Publishing, 2018.

LETTS, Christine; HOLLY, Danielle. The promise of skills-based volunteering. Stanford Social Innovation Review, 2017, 15.4: 41-47.

MANPOWERGROUP. Trendy 2023 [online]. 2023. Dostupné z: https://www.manpowergroup.cz/wp-content/uploads/2023/01/Trendy-2023_report.pdf [cit. 2024–02–25].

Mezinárodní dobrovolnictví. (n.d.). Dobrovolnictví.net. Získáno z https://dobrovolnictvi.net/dobrovolnictvi/mezinarodni-dobrovolnictvi/

MICHAEL, Armstrong; STEPHEN, Taylor. Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy-13. vydání. Grada Publishing as, 2015.

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR. (2012). Zpráva o stavu v oblasti rovných příležitostí žen a mužů v České republice za rok 2012. Přístup z https://www.mpsv.cz/documents/20142/225517/Zprava_2012.pdf/fc9a448f-e2c6-02ab-4229-a796b8796695

MIROVSKÝ, Tomáš. Význam psychologického kontraktu a komunikace v udržení motivace dobrovolníků. Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích, 2021, 5.1: 78-89.

MUDULI, Ashutosh; TRIVEDI, Jeegnesh J. Social media recruitment: the role of credibility and satisfaction. In: Evidence-based hrm: a global forum for empirical scholarship. Emerald Publishing Limited, 2020. p. 237-251.

MYSLIVCOVÁ, Světlana, et al. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Technická univerzita v Liberci, 2017.

MYSLIVCOVÁ, Světlana, et al. Personální marketing v řízení lidských zdrojů. Masarykova univerzita nakladatelství, 2019.

NOVOTNÁ, Hedvika; ŠPAČEK, Ondřej. Metody výzkumu ve společenských vědách. FHS UK, 2019.

PANENKOVÁ, Erika, 2011. Fenomén dobrovolnictví v českém prostředí [Diplomová práce, Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie]. CU Digital Repository. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/33629

RAZAQ, Bilal Abdul, et al. Role of Human Resource Marketing Practices on Valuable Human Capital Under the Mediating Role of Intentions to Apply. Journal of Asian Development Studies, 2023, 12.4: 144-157.

REKTOŘÍK, Jaroslav, et al. Organizace neziskového sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80–86119-41–6.

SALAMON, Lester M.; ANHEIER, Helmut K. In search of the non-profit sector. I: The question of definitions. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 1992, 3.2: 125-151.

SKOVAJSA, Marek; MOREE, Dana. Občanský sektor: organizovaná občanská společnost v České republice. PORTÁL sro, 2010.

SMITH, David Horton; STEBBINS, Robert A.; GROTZ, Jurgen (ed.). The Palgrave handbook of volunteering, civic participation, and nonprofit associations. Springer, 2017.

SOZANSKÁ, O.; TOŠNER, J. Metodika dobrovolnictví nezaměstnaných z hlediska projektů Job Rotation. Praha: Hestia, únor, 2005.

SCHAEFER, Mark W. 2016. Why and How HR Needs to Act More Like Marketing. Harvard Business Review. [online] Dostupné na: <https://hbr.org/2016/11/why-and-how-hr-needs-to-act-more-like-marketing> [cit. 2024-02-23].

ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Aspi Publishing, 2004.

ŠIKÝŘ, Martin. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Grada, 2014.

ŠVESTKOVÁ, Renata. Minulost a současnost dobrovolnictví. Kontakt, 2005, 7.3-4: 318.

TAHAL, Radek, et al. Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy, 2. vydání. Grada Publishing as, 2022.
THORNTHWAITE, Louise. The origins of personnel management: Reasserting the public sector experience. Journal of Management History, 2012, 18.3: 312-330.

TOMEČKOVÁ, Jana a KVITOVÁ, Eliška. Práce s dobrovolníky. [online]. Brno: Hnutí Duha, 2013 [cit. 2024-03-02]. Dostupné z: https://issuu.com/hnutiduha/docs/dobrovolnici2013

TOŠNER, Jiří; SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Portál, 2002.

TRUTNOVSKÁ, Romana. Fungování dobrovolnictví v ČR—současné trendy a dobrovolnické programy. 2016.

VLKOVÁ, Martina; URBANCOVÁ, Hana. Proces získávání pracovníků s důrazem na externí personální marketing: Případová studie. Ekonomické Listy, 2017, 8.6.

Zákony pro lidi. 2002. Zákon č. 198/2002 Sb. o dobrovolnické službě. [online] Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-198 [Citováno dne: 17.2. 2024].
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce HR marketing v neziskovém sektoru – případová studie na Medici PRO Očkování se zabývá HR marketingem v neziskovém sektoru, a to v rámci konkrétní neziskové organizace Medici PRO Očkování. Jejím cílem je zjistit, jak byl vnímán interní a externí HR marketing organizace Medici PRO Očkování z pohledu jejích členů a prostřednictvím kombinace teoretického rámce a praktického výzkumu tak nabídnout konkrétní doporučení pro zlepšení stávajících postupů a strategií a ucelený pohled na to, jak může HR marketing v neziskovém sektoru pomoci. Teoretická část práce popisuje neziskové organizace, dobrovolnictví, dobrovolníky a jejich motivace a HR marketing, jeho dělení a jeho možné nástroje. V praktické části výzkumu je pro sběr dat použita kvalitativní metoda polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Pro analýzu těchto dat je poté využito otevřeného kódování. Výsledky výzkumu naznačují, že nejméně pozitivně jsou respondenty v HR marketingu organizace hodnoceny oblasti přijímání a orientace a péče a podpory dobrovolníků. Ostatní oblasti vnímají respondenti do velké míry pozitivně, přesto však zmínili určité požadavky a potřeby na jejich vylepšení, na základě kterých byla stanovena doporučení pro zlepšení stávajících postupů a strategií. Vzhledem k tomu, že nezisková organizace Medici PRO Očkování ale v průběhu psaní diplomové práce ukončila činnost, jsou tato doporučení psána obecně pro neziskové organizace podobného typu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis HR Marketing in the Non-profit Sector – A Case Study of Med Students FOR Vaccination focuses on HR marketing in the non-profit sector, within the specific non-profit organisation Medici PRO Očkování (Med Students FOR Vaccination). Its aim is to find out how internal and external HR marketing of Med Students FOR Vaccination was perceived from the perspective of its former members and thus, through a combination of theoretical framework and practical research, to offer concrete recommendations for improving current practices and strategies and a comprehensive view of how HR marketing in the non-profit sector can help. The theoretical part of the thesis describes non-profit organisations, volunteering, volunteers and their motivations, and HR marketing, its divisions and its possible tools. In the practical part of the research a qualitative method of semi-structured in-depth interviews is used for data collection. Open coding is then used to analyse the data. The research results indicate that the areas of recruitment and orientation and care and support of volunteers are the least positively evaluated by respondents in the HR marketing of the organisation. The other areas are viewed largely positively by respondents, yet they mentioned some requirements and needs for improvement, based on which recommendations for improving current practices and strategies were identified. However, as the non-profit organisation Medici PRO Vaccination ceased its activity during the writing of the thesis, these recommendations are written in general terms for non-profit organisations of a similar type.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK