Další vzdělávání učitelů cizích jazyků na základních školách
Název práce v češtině: | Další vzdělávání učitelů cizích jazyků na základních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Further education of foreign language teachers at primary schools |
Klíčová slova: | cizí jazyky, další vzdělávání, motivace, vzdělávací potřeby, vzdělávání dospělých |
Klíčová slova anglicky: | foreign languages, further education, motivation, educational needs, adult education |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 30.06.2022 |
Datum zadání: | 02.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2023 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je shrnout aktuální možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pro učitele cizích jazyků na základních školách a na konkrétním vzorku respondentů z řad učitelů cizích jazyků na základních školách zjistit jejich motivaci k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků.
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
GAVORA, P., 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 808593179-6.
CHRÁSTKA, M.,2016. Metody pedagogického výzkumu, Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-5326-3. PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9. TURECKIOVÁ, M., 2008. Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-00-0. VALENTA, J., 2010. Zákon o pedagogických pracovnících prakticky a přehledně. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-567-0. VETEŠKA, J., 2013. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-0-4. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na vyučující cizích jazyků na základních školách. Práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část vymezí základní pojmy v této oblasti a sumarizuje legislativní stránku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Empirická část se zabývá shrnutím aktuální nabídky a poptávky na trhu vzdělávacích akcí pro vyučující cizích jazyků a jejich spokojeností a zájmu o toto vzdělávání. Dále zpracováním odpovědí z dotazníku a možné implementace sebraných dat do současného školního prostředí. Ze zjištěných dat navrhnout možná zlepšení, která by přispěla k větší motivaci a ochotě zúčastnit se dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor's thesis deals with the issue of further education of pedagogical staff with a focus on foreign language teachers in primary schools. The work consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part defines the basic concepts in this area and sums up the legislative side of further education of pedagogical staff. The empirical part deals with summarizing the current supply and demand in the market of educational events for foreign language teachers and their satisfaction and interest in this education. Further processing of answers from the questionnaire and possible implementation of the collected data into the current school environment. The obtained data suggest possible improvements that might contribute to greater motivation and willingness to participate in further education of pedagogical staff. |