Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Framework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířat
Název práce v češtině: Framework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířat
Název v anglickém jazyce: A framework for realtime realistic and interactive simulations of animal flocking
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
Řešitel: Bc. Ondřej Vaic - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.09.2022
Datum zadání: 23.09.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.10.2022
Oponenti: Mgr. Vojtěch Černý
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat simulací shlukování zvířat (flocking) pro různá využití v oblasti počítačových her. Výsledkem práce bude knihovna pro herní engine Unity a demonstrace využití této knihovny ve hře založené na interakci hráče se skupinou zvířat. Při implementaci bude kladen důraz na realtimové požadavky počítačových her, ale zároveň i na co největší realističnost a robustnost výsledné simulace. V rámci této práce chceme také prozkoumat způsoby pro vytvoření komplexnějších chování, která jsou často v současných implementacích opomíjena. Knihovna bude vyvinuta s důrazem na jednoduchou editaci chování designery a jednoduchou rozšiřitelnost pro programátory.
Seznam odborné literatury
* Reynolds C. W., 1987, “Flocks, Herds, and Schools: A Distributed Behavioral Model,” Computer Graphics (ACM SIGGRAPH '87 Conference Proceedings), Vol. 21, No. 4, pp. 25-34.

* Reynolds, C. W., 1999 “Steering Behaviors For Autonomous Characters”, proceedings of Game Developers Conference 1999 held in San Jose, California. Miller Freeman Game Group, San Francisco, California. Pages 763-782.

* Hartman, C., & Benes, B., 2006, “Autonomous boids”, Computer Animation and Virtual Worlds, 17.

* Mohit Sajwan et al, 2014, “Flocking behaviour simulation: explanation and enhancements in boid algorithms”, (IJCSIT) International Journal of Computer Science and Information Technologies, Vol. 5 (4), 5539-5544

* S.-C. Chiang, C. Hoffmann, S. Mittal, 2009, “Emergent Crowd Behavior” CAD'09, Reno, NV

* M. Joselli, E. B. Passos, M. Zamith, E. Clua, A. Montenegro, and B. Feij´o, 2009. ”A Neighborhood Grid Data Structure for Massive 3D Crowd Simulation on GPU”

* I. Lebar Bajec, N. Zimic & M. Mraz, 2007, “The computational beauty of flocking: boids revisited, Mathematical and Computer Modelling of Dynamical Systems”, 13:4, 331-347
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK