Trade mechanisms for multiplayer games
Název práce v češtině: | Tržní mechanismy pro hry více hráčů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Trade mechanisms for multiplayer games |
Klíčová slova: | hra více hráčů|tržní mechanismus |
Klíčová slova anglicky: | multiplayer game|market mechanism |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra aplikované matematiky (32-KAM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Martin Loebl, CSc. |
Řešitel: | Bc. Robert Wiesner - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.07.2023 |
Datum zadání: | 18.07.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.07.2023 |
Zásady pro vypracování |
Cílem je formalizace a návrh mechanismů trhu v prostředí her více hráčů, aby se podpořila dopředu zamýšlená podstata hry; formalizace se týká i formálního vyjádření této podstaty.
Od svého ekvivalentu v doméně reálného světa se tento problém odlišuje také absolutní kontrolou designéra systému nad mnohými aspekty světa, hlavně možností tvorby a likvidace surovin. Navrhované mechanismy se budou studovat pomocí matematických pozorování a počítačových simulací. Řada her nedostatkem takového mechanismu trpí a kompemzuje jej drastickými dodatečnými pravidly, např. WOW World of Warcraft kde každé 1-2 roky nastane drastická měnová reforma. |
Seznam odborné literatury |
Tim Roughgarten, Twenty Lecturtes in Algorithmic Game Theory, Cambridge University Press 2016
časopisecká |
Předběžná náplň práce |
Cílem je formalizace a návrh mechanismů trhu v prostředí her více hráčů, aby se podpořila dopředu zamýšlená podstata hry; formalizace se týká i formálního vyjádření této podstaty.
Od svého ekvivalentu v doméně reálného světa se tento problém odlišuje také absolutní kontrolou designéra systému nad mnohými aspekty světa, hlavně možností tvorby a likvidace surovin. Navrhované mechanismy se budou studovat pomocí matematických pozorování a počítačových simulací. Řada her nedostatkem takového mechanismu trpí a kompemzuje jej drastickými dodatečnými pravidly, např. drastická měnová reforma. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of this thesis is formalisation and creation of trade mechanisms for multiplayer games in order to support a predefined central idea; the formalisation also includes specification of this central idea.
One of the differences of this problem from its real world counterpart is the degree of control a game designer has over the world, mainly the ability to control creation and destruction of various resources. Suggested mechanisms are going to be studied using mathematical observations and computer simulations. Many games suffer from lack of proper mechanics and are forced to compensate via radical additional rules. |