Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Název práce v češtině: Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Název v anglickém jazyce: Yoga exercises and its influence on feelings of preschool teachers in the context of psychological workload.
Klíčová slova: Učitelka mateřské školy, pracovní psychická zátěž, stres, pocity, jóga, jógové cvičení
Klíčová slova anglicky: Preschool teacher, work psychological stress, feelings. yoga, yoga exercises
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.04.2022
Datum zadání: 05.04.2022
Datum a čas obhajoby: 23.05.2022 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: Mgr. Lucie Kainová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucí práce.
Studium literatury.
Volba výzkumných metod.
Realizace výzkumu.
Zpracování a interpretace dat.
Diskuse, závěry.
Seznam odborné literatury
HELUS, Zdeněk, 2009. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
LYSEBETH, André van, 2017. Učím se jógu. V nakladatelství Argo vydání druhé. Přeložil Jaroslav KELIŠ. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-2104-
MACHAČ, Miloš, Helena MACHAČOVÁ a Jiří HOSKOVEC, 1985. Emoce a výkonnost: celostátní vysokoškolská příručka pro studenty filozofických fakult. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství
OPRAVILOVÁ, Eva, 2016. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN isbn:978-80-247-5107-8.
SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ, 2020. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1668-1.
SPILKOVÁ, Vladimíra, 1996. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Praha: Pedagogická fakulta UK.
STEPHENS, Mark, 2017. Jóga - sestavování lekcí: příručka instruktora jógy. Přeložil Kristína JAKUBÍKOVÁ. Brno: CPress. ISBN 9788026416463.
SVOBODOVÁ, Eva a Miluše VÍTEČKOVÁ, 2017. Osobnost předškolního pedagoga: sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1243-0.
SYSLOVÁ, Zora, 2013. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4309-7.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta, 2018. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0470-3.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2007. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-325-2.
LARSEN, Christian, Christiane WOLFF a Eva HAGER-FORSTENLECHNER, 2018. Medical yoga: anatomicky správné cvičení. Přeložil Mária SCHWINGEROVÁ. Olomouc: Poznání. ISBN 978-80-87419-33-5.
Předběžná náplň práce
Charakteristika učitele, učitele MŠ, zátěže jejich práce.
Jóga a možnosti využití k zlepšení pocitu z pracovního zatížení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Teacher´s work characteristic, teacher of kindergarten, psychological workload.
Yoga and possibilities to use yoga for better feeling work related psychological burden.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK