Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Název práce v češtině: | Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Yoga exercises and its influence on feelings of preschool teachers in the context of psychological workload. |
Klíčová slova: | Učitelka mateřské školy, pracovní psychická zátěž, stres, pocity, jóga, jógové cvičení |
Klíčová slova anglicky: | Preschool teacher, work psychological stress, feelings. yoga, yoga exercises |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 05.04.2022 |
Datum zadání: | 05.04.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2022 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2022 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP) |
Oponenti: | Mgr. Lucie Kainová |
Zásady pro vypracování |
Konzultace s vedoucí práce.
Studium literatury. Volba výzkumných metod. Realizace výzkumu. Zpracování a interpretace dat. Diskuse, závěry. |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Zdeněk, 2009. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
LYSEBETH, André van, 2017. Učím se jógu. V nakladatelství Argo vydání druhé. Přeložil Jaroslav KELIŠ. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-2104- MACHAČ, Miloš, Helena MACHAČOVÁ a Jiří HOSKOVEC, 1985. Emoce a výkonnost: celostátní vysokoškolská příručka pro studenty filozofických fakult. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství OPRAVILOVÁ, Eva, 2016. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN isbn:978-80-247-5107-8. SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ, 2020. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1668-1. SPILKOVÁ, Vladimíra, 1996. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Praha: Pedagogická fakulta UK. STEPHENS, Mark, 2017. Jóga - sestavování lekcí: příručka instruktora jógy. Přeložil Kristína JAKUBÍKOVÁ. Brno: CPress. ISBN 9788026416463. SVOBODOVÁ, Eva a Miluše VÍTEČKOVÁ, 2017. Osobnost předškolního pedagoga: sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1243-0. SYSLOVÁ, Zora, 2013. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4309-7. ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta, 2018. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0470-3. VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2007. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-325-2. LARSEN, Christian, Christiane WOLFF a Eva HAGER-FORSTENLECHNER, 2018. Medical yoga: anatomicky správné cvičení. Přeložil Mária SCHWINGEROVÁ. Olomouc: Poznání. ISBN 978-80-87419-33-5. |
Předběžná náplň práce |
Charakteristika učitele, učitele MŠ, zátěže jejich práce.
Jóga a možnosti využití k zlepšení pocitu z pracovního zatížení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Teacher´s work characteristic, teacher of kindergarten, psychological workload.
Yoga and possibilities to use yoga for better feeling work related psychological burden. |