Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam rituálů v mateřské škole.
Název práce v češtině: Význam rituálů v mateřské škole.
Název v anglickém jazyce: The importance of rituals in kindergarten.
Klíčová slova: Předškolní věk, rituály, mateřská škola
Klíčová slova anglicky: Preschool age, rituals, Kindergarten
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.03.2022
Datum zadání: 07.03.2022
Datum a čas obhajoby: 17.05.2022 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: MgA. Michaela Váňová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je objasnit význam rituálů v mateřské škole dětí předškolního věku a zjistit, zda učitelky mateřských škol si uvědomují důležitost významu rituálů. Dále bych se chtěla zaměřit na využití rituálů v mateřských školách, a prozkoumat zda mohou být rituály v některých případech omezující, popřípadě bránit přirozenému vývoji.
Seznam odborné literatury
1. FULGHUM, R. Od začátku do konce: Naše životní rituály. 2.vydání. Praha: Argo, 2010. ISBN 978-80-257-0245-1.
2. GRAY PHD., John. Muži jsou z Marsu ženy z Venuše a děti jsou z nebe. Praha 8 a Praha 1: Práh, 2000. ISBN 80-7252-031-8.
3. KAŠČÁK, O. Škola ako rituálny priestor. Trnava: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, 2010. ISBN 978-80-8082-360-3.
4. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
5. KUNZE, P., SALAMANDER, C. Malé děti potřebují rituály. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3405-4
6. MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0870-1.
7. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0332-7
8. MOTLOVÁ, M. Český rok od jara do zimy. Praha: Fortuna Libri, 2010. ISBN 978-80-7321-522-4
9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová Psychologie: Dětství a dospívání. 2. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-2153-1.


Předběžná náplň práce
Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho vývojem. Dále vymezením pojmu rituál a jeho využití v mateřských školách.
Praktická část se zaměřuje na zkoumání významu rituálů v mateřských školách a zjištění jaké rituály používají učitelky mateřských škol. Dále se tato část zabývá postoji učitelek k rituálům a zjištění, jak velký význam kladou učitelky na rituály v mateřských školách.
Práce se dále zaměřuje na výzkum založený na mém vlastním šetření pomocí dotazníku, kde veškeré získané informace jsou na závěr důkladně porovnány a vyhodnoceny.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part deals with the characteristics of the preschool child and his/her development. It also defines the concept of ritual and its use in kindergartens.
The practical part focuses on exploring the meaning of rituals in kindergartens and finding out what rituals are used by kindergarten teachers. Furthermore, this part explores the attitudes of teachers towards rituals and finding out how much importance teachers place on rituals in kindergartens.
The thesis also focuses on research based on my own investigation using a questionnaire, where all the information gathered is thoroughly compared and evaluated at the end.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK