Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Multimedia systems as a tool for developing physics knowledge and competencies in education
Název práce v češtině: Multimediální systémy jako prostředek pro rozvoj fyzikálních znalostí a kompetencí ve vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Multimedia systems as a tool for developing physics knowledge and competencies in education
Klíčová slova: neformální vzdělávání|stavebnicové systémy|fyzika
Klíčová slova anglicky: non-formal education|building block systems|physics
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.03.2022
Datum zadání: 04.03.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.03.2022
Konzultanti: PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Mgr. Matěj Ryston, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1) Conduct a literature search on the use of LEGO and its alternatives in STEM education with an emphasis on physics.
2) Prepare work kits (including worksheets, didactic and technical notes) to support development of selected knowledge and competencies.
3) Pilot the prepared materials; after editing, publish them in a suitable form to make them accessible to all interested parties.
4) Plan, design and conduct research focused on the development of knowledge or competencies in physics using building block systems.
5) Present interim and final results at conferences or in physics education journals.
Seznam odborné literatury
Bell, J. (2005). Doing your research project: a guide for first-time researchers in education, health and social science. Maidenhead: Open University Press.
Bratzel, B. (2016). STEM by Design: Teaching with LEGO Mindstorms EV3. College House Enterprises, LLC
Bratzel, B. (2018). Makerspace Lego. MINDSTORMS, WeDo, and Brick Projects for K-12 Makers. College House Enterprises, LLC.
Fraser, J. B., McRobbie, C. J., & Tobin, K. G. (Eds.). (2012). Second international handbook of science education. Dordrecht: Springer.
Papers from Phys.Rev.ST-PER, Am.J.Phys., Eur.J.Phys., Phys.Educ., Int.J.Sci.Edu. and other papers and studies.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK