Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka chemie v neformálním vzdělávání
Název práce v češtině: Výuka chemie v neformálním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Non-formal chemistry education
Klíčová slova: Neformální vzdělávání, Výuka chemie, Bezpečnost práce v neformálním vzdělávání, Aktivity pro neformální výuku chemie, Motivace v neformální výuce chemie.
Klíčová slova anglicky: Non-formal education, Chemistry education, Safety in non-formal education, Activities for non-formal chemistry education, Motivation in non-formal chemistry education.
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.11.2021
Datum zadání: 13.11.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.11.2021
Předběžná náplň práce
Neformální vzdělávání je významnou formou vzdělávání vedle vzdělávání formálního. Vzhledem k okolnostem své realizace je nicméně neformální vzdělávání nepříliš dobře metodologicky i legislativně ukotvené, zejména v oblasti vzdělávání v přírodních vědách. V případě chemie situaci dále komplikuje potřeba vhodného vybavení nebo komplikovaná situace ohledně bezpečnosti práce nebo adekvátního vzdělání lektora. Diplomová práce je tak zaměřena na podrobnější analýzu situace ohledně realizace neformálních aktivit ve výuce chemie, zejména s ohledem na bezpečnost práce či kvalifikačních předpokladů lektorů. Dále se práce zaměří na návrh a evaluaci vybraných experimentů a výukových materiálů pro neformální výuku chemie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Non-formal education is an important form of education in addition to formal education. However, due to the circumstances of its implementation, non-formal education is not very well methodologically and legislatively anchored, especially in the field of education in natural sciences. In the case of chemistry, the situation is further complicated by the need for appropriate equipment or a complicated situation regarding safety or adequate training of the lecturer. The diploma thesis is focused on a more detailed analysis of the situation regarding the implementation of activities in non-formal chemistry education, especially with regard to safety or qualification requirements of lecturers. Furthermore, the work will focus on the design and evaluation of selected experiments and teaching materials for non-formal chemistry education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK