Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce učitele s rodinou v primární škole
Název práce v češtině: Spolupráce učitele s rodinou v primární škole
Název v anglickém jazyce: Teacher's cooperation with the family in primary school
Klíčová slova: Učitel, rodič, spolupráce, komunikace – on-line, Začít spolu
Klíčová slova anglicky: Teacher, parent, cooperation, online communication, Start togheter
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.11.2021
Datum zadání: 07.11.2021
Datum a čas obhajoby: 18.05.2022 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování

Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou spolupráce
a komunikace mezi tripartitou učitel – rodič - žák v primární škole.

Teoretická část charakterizuje instituci rodiny a školy, popisuje jejich vztahy a vzájemné působení na dítě v souvislosti s vývojem společnosti, jejím pohledem na dítě, jeho výchovu a vzdělávání. Zabývá se podporou dítěte v rozvíjení jeho klíčových kompetencí (tj. schopnost komunikovat, učit se učit, řešit problémové situace, dokázat se hodnotit). Nabízí také pohled na vzájemnou anticipaci rodičů a učitele, na jejich vztahové role.
Současné nové formy pedagogické komunikace pak představují nedílnou součást práce – autorka se podrobně zabývá významnými odlišnostmi v osobních a online konzultacích, vyhodnocuje jejich přínos a úskalí pro všechny zúčastněné strany.
V závěru teoretické části je představen vzdělávací program Začít spolu jako příklad výchovy orientované na dítě a na partnerský vztah učitelů a rodičů.


Praktická část se zabývá hodnocením spolupráce mezi učitelem a rodiči v konkrétní třídě. Autorka na příkladech z vlastní praxe představuje formy a způsoby komunikace. Zaměřuje se na konzultace tripartity v osobním i online prostoru.
Na základě dotazníků a rozhovorů s rodiči pak analyzuje, zda je tato spolupráce přínosná a zda vede k efektivnímu naplňování výchovně-vzdělávacího cíle.
Předběžná náplň práce
Rešerše domácí i zahraniční literatury
Sběr výzkumných dat
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Search of domestic and foreign literature
Collection of research data
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK