Spolupráce učitele s rodinou v primární škole
Název práce v češtině: | Spolupráce učitele s rodinou v primární škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher's cooperation with the family in primary school |
Klíčová slova: | Učitel, rodič, spolupráce, komunikace – on-line, Začít spolu |
Klíčová slova anglicky: | Teacher, parent, cooperation, online communication, Start togheter |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.11.2021 |
Datum zadání: | 07.11.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2022 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2022 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Petra Vallin, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou spolupráce a komunikace mezi tripartitou učitel – rodič - žák v primární škole. Teoretická část charakterizuje instituci rodiny a školy, popisuje jejich vztahy a vzájemné působení na dítě v souvislosti s vývojem společnosti, jejím pohledem na dítě, jeho výchovu a vzdělávání. Zabývá se podporou dítěte v rozvíjení jeho klíčových kompetencí (tj. schopnost komunikovat, učit se učit, řešit problémové situace, dokázat se hodnotit). Nabízí také pohled na vzájemnou anticipaci rodičů a učitele, na jejich vztahové role. Současné nové formy pedagogické komunikace pak představují nedílnou součást práce – autorka se podrobně zabývá významnými odlišnostmi v osobních a online konzultacích, vyhodnocuje jejich přínos a úskalí pro všechny zúčastněné strany. V závěru teoretické části je představen vzdělávací program Začít spolu jako příklad výchovy orientované na dítě a na partnerský vztah učitelů a rodičů. Praktická část se zabývá hodnocením spolupráce mezi učitelem a rodiči v konkrétní třídě. Autorka na příkladech z vlastní praxe představuje formy a způsoby komunikace. Zaměřuje se na konzultace tripartity v osobním i online prostoru. Na základě dotazníků a rozhovorů s rodiči pak analyzuje, zda je tato spolupráce přínosná a zda vede k efektivnímu naplňování výchovně-vzdělávacího cíle. |
Předběžná náplň práce |
Rešerše domácí i zahraniční literatury
Sběr výzkumných dat |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Search of domestic and foreign literature
Collection of research data |