Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Název práce v češtině: Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: The importance of pedagogical diagnostics in preschool education
Klíčová slova: diagnostika|mateřská škola|individualizace|portfolio|kvalitativní výzkum|předškolní vzdělávání|případová studie
Klíčová slova anglicky: diagnostics|kindergarten|individualization|portfolio|qualitative research|preschool education|case study
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2021
Datum zadání: 02.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2022
Datum a čas obhajoby: 15.06.2022 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude teoreticko-empirické povahy. V první kapitole teoretické částibude vysvětlena funkce diagnostikyvmateřské škole, její stručnáhistorie, použití v současné době, metody a způsoby diagnostiky, vedení portfolia dítěte.Dalšíkapitolybudouvěnoványvývoji dítěte předškolního věku, školní zralosti, školní připravenosti a odkladu školní docházky.
V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum, metodou rozhovorů a dotazníků; s cílem zjistit, v jaké míře a jak je využívána diagnostika v mateřských školách v následném vzdělávacím procesu čivindividualizaci vevzdělávání.
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788026606581.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954.
SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK