Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Název práce v češtině: | Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of pedagogical diagnostics in preschool education |
Klíčová slova: | diagnostika|mateřská škola|individualizace|portfolio|kvalitativní výzkum|předškolní vzdělávání|případová studie |
Klíčová slova anglicky: | diagnostics|kindergarten|individualization|portfolio|qualitative research|preschool education|case study |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.11.2021 |
Datum zadání: | 02.11.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2022 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude teoreticko-empirické povahy. V první kapitole teoretické částibude vysvětlena funkce diagnostikyvmateřské škole, její stručnáhistorie, použití v současné době, metody a způsoby diagnostiky, vedení portfolia dítěte.Dalšíkapitolybudouvěnoványvývoji dítěte předškolního věku, školní zralosti, školní připravenosti a odkladu školní docházky.
V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum, metodou rozhovorů a dotazníků; s cílem zjistit, v jaké míře a jak je využívána diagnostika v mateřských školách v následném vzdělávacím procesu čivindividualizaci vevzdělávání. |
Seznam odborné literatury |
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788026606581.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6. VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531. |