Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Název práce v češtině: Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Název v anglickém jazyce: Distance education in secondary schools from the point of view of its actors (during the COVID-19 pandemic)
Klíčová slova: Distanční vzdělání|e-learning|sekundární vzdělání|výuka za Covid-19|historie distanční výuky
Klíčová slova anglicky: Distance education|e-learning|secondary education|teaching in times of Covid 19|history of distance education
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.12.2020
Datum zadání: 08.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 01.02.2022 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.01.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zaměřuje na distanční vzdělání za pandemie, na středních školách z pohledu jeho aktérů - studentů. V teoretické části je zaměřena na rozbor pojmů a forem distanční výuky. Dále popisuje historický vývoj distančního vzdělávání, který je úzce navázán na vývoj komunikačních technologií. Věnovat se bude i průběhem distančního vzdělávání za pandemie, zmíněn bude i legislativní rámec spolu s metodologickými doporučeními od MŠMT. Na konci se zmíní i o vybraných komunikačních nástrojích které lze využít v synchronní či asynchronní komunikaci. Empirická část práce se zabývá výsledky online dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 67 studentů středních škol a jednoho gymnázia. Kvantitativní šetření bylo provedeno pomocí online dotazníku, který byl zaslán středoškolským studentům v České republice. Výzkumné otázky mapovaly postoje žáků před/během pandemie, která zasáhla celý vzdělávací systém českých, ale i zahraničních škol. Přehled postojů a názoru v budoucnu v nejlepším případě poslouží k připomenutí horších časů. Ale taky jakožto materiál, ze kterého je možné čerpat data ohledně distanční výuky.
Seznam odborné literatury
[online]. [cit. 2021-7-21]. Dostupné z: https://www.skype.com/cs/
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX, 2011. ISBN 978-80-87480-00-7.
Berichte der Arbeitsstelle Fernstudienforschung der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg C. Potter, G. Naidoo. (2012) Enhancing classroom teaching through Interactive Radio in South African primary schools: An evaluation of the OLSET programme. Africa Education Review 9:3,
Citation: Pregowska, A.; Masztalerz, K.; Garli ´ nska, M.; Osial, M. A Worldwide Journey through Distance Education—From the Post Office to Virtual, Augmented and Mixed Realities, and Education during the COVID-19 Pandemic. Educ. Sci. 2021, 11, 118. https://doi.org/10.3390/ educsci11030118
Emergency Remote Teaching Vs. Online Learning: A Comparison [online]. [cit. 2021-7-22]. Dostupné z: https://www.uopeople.edu/blog/emergency-remote-teaching-vs-online-learning/
Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4),
HOLMBERG, B. The evolution, principles and practices of distance education. In: Studien und
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
IRozhlas.cz [online]. 25. března 2021 [cit. 2021-7-21]. Dostupné z: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/navrat-do-skol-robert-plaga-skola_2103251137_ada
MICROSOFT TEAMS. [online]. 2021a [cit.2021-1-4] Dostupné z: https://www.microsoft.com/cs-cz/education/products/office
MICROSOFT TEAMS. [online]. 2021b [cit.2021-1-4]. Dostupné z: (https://www.microsoft.com/cs-cz/microsoft-365/microsoft-teams/online-meetings)
Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives: Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2. 1Department of Mass Communication, National University of Sciences & Technology, Pakistan. ISSN EISSN-. s.:46
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
PAVLAS, Tomáš, Dana PRAŽÁKOVÁ, Tomáš ZATLOUKAL, et al. Vzdělávání na dálku v základních a středních školách: Tematická zpráva [online]. In: . květen 2020 [cit. 2021-7-21]. Dostupné z: https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Tematick%c3%a9%20zpr%c3%a1vy/Vzdelavani-na-dalku-v-ZS-a-SS-Tematicka-zprava.pdf PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN isbn978-80-7367-647-6.
SLEATOR, R. (2010). The evolution of eLearning Background, blends and blackboard... Science Progress (1933-), 93(3), 319-334. Retrieved July 17, 2021, from http://www.jstor.org/stable/43424249 WHATSAPP [online]. 2020 cit. 2020-12-4 Dostupné z: https://www.whatsapp.com/
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. 2016. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-217-7.
ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta, č. 386. ISBN 978-80-210-5123-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK