Sémiotická analýza vybraných módních reklam se zaměřením na green marketing
Název práce v češtině: | Sémiotická analýza vybraných módních reklam se zaměřením na green marketing |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Semiotic analysis of chosen fashion advertisements with a focus on green marketing |
Klíčová slova: | Sémiotika – sémiotická analýza – móda – green marketing – fast fashion – marketingová komunikace – udržitelnost – greenwashing – udržitelná spotřeba |
Klíčová slova anglicky: | Semiotics – semiotic analysis – fashion – green marketing – fast fashion – marketing communication – sustainability – greenwashing – sustainable consumption |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.09.2021 |
Datum zadání: | 20.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2022 |
Oponenti: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
1.POSNER, Harriet. Marketing Fashion: Strategy, Branding and Promotion. Second edition. London: Laurence King Publishing, 2015. ISBN 9781780675664.
2.KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. 3.SAUSSURE, Ferdinand de. Kurz obecné lingvistiky. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1568-6 4.BARTHES, Roland. Mytologie. Praha: Dokořán, 2018. ISBN 978-80-7363-888-7 5.ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7 6.ROCAMORA, Agnes, and Anneke SMELIK. Thinking Through Fashion. A Guide to Key Theorists. London: I.B. Tauris &, 2015. ISBN 9781350125209 7.BARTHES, Roland. The Fashion System. New York: Vintage Publishing, 2010. ISBN 9780099528333 |
Předběžná náplň práce |
Práce si klade za cíl prozkoumat téma zeleného marketingu v módě za pomocí sémiotické analýzy. Cílem je pochopit, jakých konotací a mýtů je u podobné reklamy nejčastěji využíváno. Téma ekologie je neutichajícím trendem 21. století a ekologie čím dál více zasahuje i do marketingových sdělení. Bakalářská práce se bude snažit identifikovat společné vlastnosti vybraných reklam. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis aims to explore the topic of green marketing in fashion using semiotic analysis. The goal is to understand what connotations and myths are most often used in similar advertising. The topic of ecology is an unceasing trend of the 21st century, and ecology is increasingly affecting marketing messages. The bachelor's thesis will try to identify the common features of the selected advertisements. |