Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vládní krizová komunikace během pandemie COVID-19
Název práce v češtině: Vládní krizová komunikace během pandemie COVID-19
Název v anglickém jazyce: Government communication during COVID-19 pandemic
Klíčová slova: COVID-19, pandemie, vláda ČR, komunikace, pandemický plán
Klíčová slova anglicky: COVID-19, pandemic, CZ government, communication, pandemic plan
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.09.2021
Datum zadání: 17.09.2021
Datum a čas obhajoby: 15.09.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2022
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. VYMĚTAL, Štěpán. 2009. Krizová komunikace a komunikace rizika. Grada. ISBN 978-80-247-2510-9.
PhDr. Štěpán Vymětal se zabývá základními problémy v krizové komunikaci a zpracovává její teoretická východiska. Mapuje trendy v oblasti krizového řízení a snaží se o začlenění psychologických hledisek vládní komunikace.
2. ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. 2005. Krizový management: krizová komunikace.
Oeconomica. ISBN 80-245-0945-8
Emil Antušák a Zdeněk Kopecký mapují krizovou komunikace z hlediska managementu formou vhodnou jak pro komerční, tak pro vládní krizovou komunikaci.
3. TOMANDL, Jan. 2011. Jak účinně oslovit média. Computer Press. ISBN 978-80-251-3457-3
Jan Tomandl popisuje teorii úspěšné komunikace s médii pohledem profesionálního novináře s dlouholetými zkušenostmi, který má dokonale zmapované metody a přístupy vedoucí k oboustranně výhodné komunikaci s mediálními subjekty.
4. HEJLOVÁ, Denisa. 2015. Public relations. Grada. ISBN 978-80-247-5022-4.
Denisa Hejlová vydala jednu z prvních publikací v oblasti Public Relations určenou pro státní, komerční i veřejné instituce.
5. ŠTĚDROŇ, Bohumír, et. al. 2013. Politika a politický marketing. C. H. Beck. ISBN 978-80-7400- 448-3.
6. TREJBAL, Pavel. Krizová komunikace vlády České republiky během první vlny epidemie nemoci covid-19. Praha, 2021. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relations. Vedoucí práce Shavit, Anna.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je analýza české vládní komunikace s veřejností během pandemie COVID-19 v souvislosti s teoretickým základem v podobě pandemického plánu ČR a v návaznosti na nedostatky, které během pandemie vyplouvali na povrch. Dílčími cíli jsou doplnění nedostatků pandemického plánu ČR a vyvození zlepšení vládní komunikace v případě dalších krizových situací v návaznosti na dotazníkové šetření působení komunikace vlády.
Hlavní výzkumná otázka: Byla komunikace vlády ČR během pandemie zvolena vhodným způsobem v souladu s obecnou teorií a dostupnými informacemi o nové nemoci COVID-19?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the work is the analysis of the Czech government's communication with the public during the COVID-19 pandemic in connection with the theoretical basis in the form of the pandemic plan of the Czech Republic and following the shortcomings that surfaced during the pandemic. Subgoals are supplementing the shortcomings of the Czech Republic's pandemic plan and inferring improvements in government communication in the event of other crisis situations following a questionnaire survey of the effectiveness of government communication.
Main research question: Was the communication of the government of the Czech Republic during the pandemic chosen in an appropriate way in accordance with the general theory and available information about the new disease COVID-19?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK