Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Název práce v češtině: Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Název v anglickém jazyce: Educator with body modifications through the eyes of the faculty
Klíčová slova: pedagog, učitelský sbor, modifikace, tetování, piercing, předsudky
Klíčová slova anglicky: educator, faculty, modifications, tattoos, piercings, prejudices
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.09.2021
Datum zadání: 15.09.2021
Datum a čas obhajoby: 08.09.2022 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část, která bude realizována kvalitativním výzkumem formou polostrukturovaného rozhovoru. Bude obsahovat také kazuistiky. Předpokládaný počet respondentů je 10-15, přičemž budou vybíráni z řad učitelů pracujících v různě velkých základních a středních školách po celé republice. Výběr respondentů bude rozmanitý i věkově. Důvodem pro takovýto výběr jsou otázky v rozhovoru týkající se zkušeností pedagogů s učitelem s tělesnými modifikacemi a jejich názorů na něj.
Seznam odborné literatury
• VALIŠOVÁ, Alena , KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele. Nakladatelství Grada,
• NEZVALOVÁ, D. Pedagogické kompetence, standardy a kvalita v pregraduální přípravě učitele. Pedagogická orientace 2003, č. 4, s. 11-19. ISSN 1211-4669.
• SEVERA, Július. Pedagogické sbory — mýty a skutečnost. Pedagogická orientace [online]. 1997, 7(1), 93-96 [cit. 2021-9-5]. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10744/9612
• VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN: 978-80-7315-082-2.
• HAVLÍK R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-327-7
• VALENTA, Vladimír. Tetování & Tetování. Praha: Nakladatelství Deus, 2011. 270 stran. ISBN 978-80-87408-03-2
• THORNE, Russ. Piercing. Praha: Nakladatelství Slovart, 2012. 224 stran. ISBN 978-80-7391-597-1
• WATKINS, Jack. Tetování – symboly a významy. Praha: Nakladatelství Brána, 2011. 96 stran. ISBN 978-80-7243-523-4
Předběžná náplň práce
V této práci se věnuji tématu vnímání pedagoga s tělesnými modifikacemi jako jsou tetování, piercingy, atd ostatními učiteli na škole. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy jak z oblasti pedagogické, tak k tématu tělesných modifikací. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, názorům a myšlenkám pedagogů bez tělesných modifikací, přičemž ke zjištění těchto informací bude použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Pro doplnění informací získaných z rozhovorů bude praktická část také obsahovat případové studie s učiteli, kteří mají tělesné modifikace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In this theses I deal with the theme of perception of the teacher with body modifications such as tattoos, piercings, etc. by other teachers at school. In the theoretical part I will explain all the terms from the field of pedagogy as well as the topic of body modifications. The practical part will be dedicated to the personal experiences, opinions and thoughts of teachers without body modifications, and the method of semi-structured interview will be used to find out this information. To supplement the information obtained from the interviews, the practical part will also include case studies with teachers who have body modifications.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK