Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Instagram Influencer Marketing - analýza úspěšnosti propagačních příspěvků
Název práce v češtině: Instagram Influencer Marketing - analýza úspěšnosti propagačních příspěvků
Název v anglickém jazyce: Instagram Influencer Marketing - the success rate analysis of the promotional posts
Klíčová slova: instagram, influencer marketing, nová média, sociální sítě, propagace, marketingová komunikace
Klíčová slova anglicky: instagram, influencer marketing, new media, social media, promotion, marketing communication
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.08.2021
Datum zadání: 06.08.2021
Datum a čas obhajoby: 22.06.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2022
Oponenti: Nina Ortová, M.A.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
LÓPEZ-BARCELÓ, A. A LÓPEZ, M. (2022): Influencers’ Promoted Posts and Stories On Instagram: Do They Matter? Journal of Innovations in Digital Marketing. ISSN: 2765-8341
MITRA, A. (2010): NEW MEDIA AND CONVERGENCE: A DEVELOPMENT COMMUNICATION PERSPECTIVE. Jadavpur University. ISSN 2249-5835
MORREALE, S., SPITZBERG, B. a BARGE, J. (2007): Human Communication Motivation, Knowledge, and Skills. Thomson Wadsworth. ISBN 0-534-57024-0
SLOŽILOVÁ, E. (2011): Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu. Journal of the Czech Pedagogical Society. ISSN: 1211-4669
TRAMPOTA, T. A VOJTĚCHOVSKÁ, M. (2010): Metody výzkumu médií. Portál. ISBN 978-80-7367-683-4
VEIRMAN, D. M., CAUBERGHE, V. a HUDDERS, L. (2017): Marketing through Instagram influencers: the impact of number of followers and product divergence on brand attitude. International Journal of Advertising, 36(5): 798-828.
Předběžná náplň práce
S rostoucí oblibou marketingu na sociálních sítích chce každá firma propagovat svůj produkt co nejúčinněji a je si vědoma toho, že využití influencera může mít velmi pozitivní dopad na jejich komunikační kampaň. Cílem diplomové práce je za pomocí propojení kvalitativní a kvantitativní analýzy zmapovat nejčastější prvky v propagačních příspěvcích influencerů na platformě Instagram, které vedou ke zvýšenému zájmu publika. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku nových médií, sociálních sítí, aplikace Instagram a oblíbeného Instagram Influencer Marketingu. V rámci výzkumu je stanovena hlavní a vedlejší výzkumná otázka a formulováno deset hypotéz, z nichž jedna se nepodařila potvrdit. V první fázi výzkumu bylo zjištěno několik faktorů, které byly v druhé fázi výzkumu analyzovány a vedly k interpretaci výsledků práce. Na základě provedeného kvalitativního a kvantitativního výzkumu lze konstatovat, že nejvíce zvyšují zájem virtuálního publika propagační příspěvky z módního průmyslu, které jsou zveřejněny jako neplacená propagace formou fotografie, je na nich zobrazena osoba a není vidět logo firmy, která je propagována.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
With the growing popularity of the social media marketing, every company wants to promote their product as effectively as possible and is aware of a very positive impact of the use of influencer on their communication campaign. The aim of the thesis is to map, with the help of combination of the qualitative and quantitative analysis, the most common elements in promotional posts of influencers on the Instagram platform, which lead to the increased interest of the public. The theoretical part of the thesis is focused on the issues of new media, social media, Instagram application and popular Instagram Influencer Marketing. The research identifies the main and secondary research question and formulates ten hypotheses, one of which could not be proven. In the first phase of the research, several factors were identified, which were analyzed in the second phase of the research and which led to the interpretation of the results of the thesis. On the basis of the conducted qualitative and quantitative research, it can be stated that the most popular with the virtual public are promotional posts from the fashion industry, which are published as unpaid promotion in the form of photography, show a person and do not show the logo of the company being promoted.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK