Distanční vzdělávání v soukromých a veřejných mateřských školách
Název práce v češtině: | Distanční vzdělávání v soukromých a veřejných mateřských školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Distance education in private and public kindergartens |
Klíčová slova: | Distanční vzdělávání, celosvětová pandemie virové choroby Covid-19, forma distančního vzdělávání, mateřská škola, multimediálnost, předškolní vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Distance education, global pandemic of viral disease covid-19, the form of distance education, kindergarten, multimedia, preschool education |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 29.03.2021 |
Datum zadání: | 09.07.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2022 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Tématem bakalářské práce je distanční vzdělávání v soukromých a veřejných mateřských školách realizované na jaře roku 2021. Motivací pro zpracování této problematiky byly vlastní zkušenosti s distančním vzděláváním a zájem o současné trendy ve vzdělávání. Výzkumné šetření se zaměřilo na průběh distančního vzdělávání v době trvání nouzového stavu ve vybraných mateřských školách v Praze. Nouzový stav v České republice byl vyhlášen na jaře roku 2021 z důvodu celosvětové koronavirové pandemie způsobené virem Covid-19. Spolu s ním začala platit celostátní uzávěra, při které byly všechny mateřské školy uzavřeny vládou České republiky.
Autorka práci strukturovala do teoretické a praktické části. Cílem výzkumného šetření je charakteristika distančního vzdělávání ve třech vybraných mateřských školách v době platnosti nouzového stavu, při kterém měly mateřské školy povinnost vzdělávat děti v předškolních třídách distančním způsobem. Výzkum využil smíšeného designu vícepřípadové studie kombinující metody kvalitativní i kvantitativní. Výzkumným nástrojem byl tematicky strukturovaný rozhovor s ředitelkami a učitelkami. Použito bylo také dotazníkové šetřením mezi rodiči, jejichž děti se na jaře 2021 účastnily distančního vzdělávání. Bylo zjišťováno, jak probíhala příprava na distanční vzdělávání, průběh distančního vzdělávání a spokojenost rodičů s distančním vzděláváním ve vybraných mateřských školách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The topic of the bachelor thesis is Distance education in private and public kindergartens implemented in the spring of 2021. The motivation for this topic were authors own experiences with distance education and interest in current trends in education. The research investigation focused on the course of distance education during the state of emergency in selected kindergartens in Prague. The state of emergency in the Czech Republic was declared in the spring of 2021 due to the global coronavirus pandemic caused by the covid-19 virus. Along with it, a nationwide closure began, during which all kindergartens were closed by the Czech government.
The author structured the thesis into theoretical and practical parts. The aim of the research investigation is to characterize distance education in three selected kindergartens during the period of the state of emergency, in which kindergartens were obliged to educate children in preschool classes in a distance manner. The research used a mixed methods multi-case study design combining both qualitative and quantitative methods. The research instrument was a thematically structured interview with head teachers. A questionnaire survey of parents whose children participated in distance education in the spring of 2021 was also used. It investigated the preparation for distance education, the course of distance education, and parents' satisfaction with distance education in the selected kindergartens. |