Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Divadlo pro dítě 21. století
Název práce v češtině: Divadlo pro dítě 21. století
Název v anglickém jazyce: Theatre for children of the 21.st century
Klíčová slova: divadlo|mládež|divadlo pro děti|21. století|progresivní divadlo|generace Z|divadlo ve výchově|potenciál divadla pro děti|edukativní funkce divadla
Klíčová slova anglicky: theatre|young adult|theatre for children|21st century|generation Z|Theatre in Education|potential of theatre for young audiences|educational function of theatre
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra divadelní vědy (21-KDV)
Vedoucí / školitel: doc. Petr Christov, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.03.2021
Datum zadání: 22.03.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.04.2021
Datum a čas obhajoby: 06.09.2021 11:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Alena Sarkissian, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá souvztažnostmi mezi problematikou současného divadla pro děti a charakteristickými rysy generace dětí narozených kolem přelomu milénia. Její snahou je nahlédnout oblast divadla pro děti jako prostor s potenciálem napomáhat dítěti utvářet si obraz o světě, použitelnou a žádoucí hierarchii hodnot a dostatečně stabilní a dobrý sebeobraz vytvářející předpoklad pro životní pocit, že ve světě lze obstát, lze ho ovlivnovat a prosadit se v něm. První část práce se za pomocí poznatků z oboru psychologie, sociologie a pedagogiky pokusí vlivy, které na současné dítě působí v rodině, ve vzdělávacích institucích a ve společnosti obecně, a které je jako takové formují. Druhá část práce se bude snažit na konkrétních příkladech progresivní tuzemské divadelní produkce divadla pro děti ukázat, jakými způsoby divadlo, jakožto specifické médium, přistupuje k dítěti dnešní doby, jakým způsobem s ním vstupuje do dialogu a jak se může podílet formování jeho světonázoru. Práci doplní názory jednotlivých tvůrců, odborníků a studentů oboru.
Seznam odborné literatury
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4435-3.
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Bella Vista: McCrindle Research Pty Ltd, 2018.
NICHOLSON, Helen. Theatre & education. Basingstoke New York, N.Y.: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-0-230-21857-4.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN isbn978-80-262-0714-6.
REASON, Matthew. The young audience : exploring and enhancing children's experiences of theatre. Stoke on Trent, UK: Trentham Books, 2010. ISBN 978-1-85856-450-0.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK