Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace a její role v distančním vzdělávání na základní škole
Název práce v češtině: Komunikace a její role v distančním vzdělávání na základní škole
Název v anglickém jazyce: Communication and its Role in Distance Education in Elementary Schools
Klíčová slova: komunikace|výuková komunikace|žáci|základní škola|vyučování|výuka|distanční výuka|učitel|online vzdělávání
Klíčová slova anglicky: communication|educational communication|pupils|elementary school|teaching|tuition|distance learning|teacher|online learning
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.01.2021
Datum zadání: 20.01.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.02.2021
Datum a čas obhajoby: 07.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část práce shromáždí analýzy odborné literatury. Na základě těchto analýz budou vyložena určující pojetí komunikace, výuky, vzdělávání a dalších jevů, které konstituují proces vyučování žáků na základní škole. Dále budou podrobně popsány i postupy a výhody či nevýhody online vzdělávání. V praktické části bude využito kvantitativního výzkumu za pomoci dotazníku. Bude se hledat odpověď na otázky, zda učitelé při distanční výuce mají pocit dostatečné komunikace jak se žáky, tak s vedením škol a rodiči žáků. Pozornost bude zaměřena na komunikační problémy, jejich druhy a příčiny. Ze získaných výsledků pak budou vycházet doporučení, která by mohla zlepšit zjištěné nedostatky.
The theoretical part of the work gathers analyzes of professional literature. Based on these analyzes, the defining concepts of communication, teaching, education and other phenomena that constitute the process of teaching pupils in primary school will be explained. Furthermore, the procedures and advantages or disadvantages of online education will be described in detail. In the practical part, quantitative research will be used with the help of a questionnaire. This will answer the questions whether teachers in distance learning feel sufficient communication both with pupils and with school management and pupils' parents. Attention will be focused on communication problems, their types and causes. Recommendations that could improve the identified shortcomings will be based on the obtained results.
Seznam odborné literatury
ŠEĎOVÁ, K., ŠALAMOUNOVÁ, Z., ŠVAŘÍČEK, R., SEDLÁČEK, M., MAJCÍK, M., NAVRÁTILOVÁ, J. Výuková komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9529-8
JANOUŠEK, J. Psychologické základy verbální komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2015. ISBN 978-80-247-4295-3
ČERNÝ, M. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8925-9
GINNIS, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele. Strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. 2. vyd. Praha: Euromedia Group, a.s., 2019. ISBN 978-80-7617-582-2
JEDLIČKA, R., KOŤA, J., SLAVÍK, J. Pedagogická psychologie pro učitele. Psychologie ve výchově a vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0586-1
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2019. ISBN 978-80-247-3357-9
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2019. ISBN 978-80-247-5326-3
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Druhé, rozšířené české vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0
GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4368-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK