Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Název práce v češtině: | Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pedagogical diagnostics of two-year-old child in preschool institution |
Klíčová slova: | Pedagogická diagnostika|Kvalitativní výzkum|Předškolní zařízení|Dvouleté dítě|Psychomotorický vývoj|Dětská skupina |
Klíčová slova anglicky: | Pedagogical diagnostics|Quality research|Preschool institution|Two-year-old child|Psychomotor development|Children's group |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.12.2020 |
Datum zadání: | 23.12.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.04.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude obsahovat teoretickou i praktickou část. V teoretické části se zaměřím na přesné vymezení pojmu pedagogická diagnostika a následně uvedu její hlavní funkce a přínos pro oblast předškolního vzdělávání. Dále se budu věnovat podrobné charakteristice dvouletého dítěte, jeho vývojovým specifikům a potřebám pro úspěšné zahájení předškolní docházky. V praktické části se pokusím o vytvoření vlastního diagnostického materiálu, který aplikuji v zařízení pro předškolní vzdělávání. Posléze zhodnotím jeho veškerá pozitiva a negativa a shrnu své hlavní poznatky, jež budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi. |
Seznam odborné literatury |
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie [online]. 2. dopl. vyd. Praha: Grada [cit. 2021-03-21]. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt [online]. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-262-0714-6. VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání [online]. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-246-2153-1. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ, 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let [online]. Brno: Computer Press [cit. 2021-03-23]. Dětská naučná edice. ISBN ISBN978-80-251-1829-0. MALACH, Josef, 2008. Pedagogická diagnostika pro učitele [online]. Ostrava: Universitas Ostraviensis [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7368-551-5. DVOŘÁKOVÁ, Miloslava, 2000. Pedagogicko psychologická diagnostika I. [online]. Vyd. 2. upr. České Budějovice: Jihočeská univerzita [cit. 2021-03-23]. ISBN 80-704-0402-7. BRAUN, Richard, 2014. Pedagogicko-psychologická diagnostika [online]. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7290-656-7. MATĚJČEK, Zdeněk, 2007. Co, kdy a jak ve výchově dětí [online]. Vyd. 4. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN ISBN978-80-7367-325-3. PRŮCHA, Jan, 2011. Diagnostika komunikačního vývoje předškolních dětí. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu [online]. Masaryk University Press, 2011, 157-161 [cit. 2021-03-23]. ISBN 9788021057746. Dostupné z: doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-50 MATĚJČEK, Zdeněk, 1986. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, s. [1a]. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:00f884a0-cce9-11e3-85ae-001018b5eb5c |