Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Název práce v češtině: Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Název v anglickém jazyce: Pedagogical diagnostics of two-year-old child in preschool institution
Klíčová slova: Pedagogická diagnostika|Kvalitativní výzkum|Předškolní zařízení|Dvouleté dítě|Psychomotorický vývoj|Dětská skupina
Klíčová slova anglicky: Pedagogical diagnostics|Quality research|Preschool institution|Two-year-old child|Psychomotor development|Children's group
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.12.2020
Datum zadání: 23.12.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.04.2021
Datum a čas obhajoby: 05.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude obsahovat teoretickou i praktickou část. V teoretické části se zaměřím na přesné vymezení pojmu pedagogická diagnostika a následně uvedu její hlavní funkce a přínos pro oblast předškolního vzdělávání. Dále se budu věnovat podrobné charakteristice dvouletého dítěte, jeho vývojovým specifikům a potřebám pro úspěšné zahájení předškolní docházky. V praktické části se pokusím o vytvoření vlastního diagnostického materiálu, který aplikuji v zařízení pro předškolní vzdělávání. Posléze zhodnotím jeho veškerá pozitiva a negativa a shrnu své hlavní poznatky, jež budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam odborné literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie [online]. 2. dopl. vyd. Praha: Grada [cit. 2021-03-21]. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt [online]. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-262-0714-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání [online]. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-246-2153-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ, 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let [online]. Brno: Computer Press [cit. 2021-03-23]. Dětská naučná edice. ISBN ISBN978-80-251-1829-0.
MALACH, Josef, 2008. Pedagogická diagnostika pro učitele [online]. Ostrava: Universitas Ostraviensis [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7368-551-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miloslava, 2000. Pedagogicko psychologická diagnostika I. [online]. Vyd. 2. upr. České Budějovice: Jihočeská univerzita [cit. 2021-03-23]. ISBN 80-704-0402-7.
BRAUN, Richard, 2014. Pedagogicko-psychologická diagnostika [online]. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7290-656-7.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2007. Co, kdy a jak ve výchově dětí [online]. Vyd. 4. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN ISBN978-80-7367-325-3.
PRŮCHA, Jan, 2011. Diagnostika komunikačního vývoje předškolních dětí. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu [online]. Masaryk University Press, 2011, 157-161 [cit. 2021-03-23]. ISBN 9788021057746. Dostupné z: doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-50
MATĚJČEK, Zdeněk, 1986. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, s. [1a]. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:00f884a0-cce9-11e3-85ae-001018b5eb5c

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK