Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Práce asistenta pedagoga na základních školách
Název práce v češtině: Práce asistenta pedagoga na základních školách
Název v anglickém jazyce: Scope of responsibilities of a teaching assistant at primary schools
Klíčová slova: Asistent pedagoga, komunikace, spolupráce, učitel, základní škola, financování asistenta pedagoga, metodická podpora, spolupráce se Školskými poradenskými zařízeními.
Klíčová slova anglicky: teaching assistant, communication, collaboration, teacher, primary school, financing process of teaching assistant, salary of teaching assistant, methodological support, educational psychology counselling centre
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.12.2020
Datum zadání: 13.02.2022
Datum a čas obhajoby: 18.05.2022 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít část teoretickou a praktickou a bude se snažit poukázat na veškerou náplň práce, kterou asistent pedagoga musí dělat a ovládat. Přehled toho, co vše musí člověk absolvovat, než se stane asistentem pedagoga. Spolupráce asistenta pedagoga s učiteli a rodiči.
Cíle práce: Seznámení s důležitými poznatky, které jsou součástí této profese asistenta pedagoga.
Seznam odborné literatury
HORÁČKOVÁ, Ilona. Metodika práce asistenta pedagoga: spolupráce s učitelem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 9788024446561, počet stran 69
KENDÍKOVÁ, PhDr. Jitka. Asistent pedagoga: Praha 5: Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN9788074963490,
počet stran 106
NĚMEC, Zbyněk. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Praha: Nová škola, 2014. ISBN 9788090363199, počet stran 138
UZLOVÁ, Iva. Asistent lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073677640, počet stran 135.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru, počet stran 272. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: počet stran 263. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
Předběžná náplň práce
Teoretická část (hlavní teze a tematické okruhy)
Hlavní téze je práce asistenta pedagoga.
1. Pozice asistenta pedagoga v českém školství
1.2 Pracovní náplň asistenta pedagoga
1.3 Postavení a role asistenta pedagoga ve třídách a školách
1.4 Počet asistentů pedagoga v českém školství
2. Spolupráce asistenta pedagoga s poradenskými pracovníky
3. Metodická podpora v práci asistenta pedagoga
Empirická část (charakteristika výzkumného šetření nebo pedagogického projektu, metody sběru dat, výzkumný vzorek aj.)
Výzkum bude zaměřen na spolupráci asistenta pedagoga s učiteli. Výzkum se bude provádět na dvou základních školách, které byly vybrány na základě osobní zkušenosti a doporučení. Ke zpracování výzkumné části byla použita metoda kvantitativního výzkumu a metoda rozhovoru.
Dotazníky budou distribuovány v elektronické formě. Výsledky výzkumu budou následně shrnuty v analýze a interpretací dat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Theoretical part (main theses and thematic areas)
The main thesis is the work of a teaching assistant.
1. The post of teaching assistant in Czech education system
2. Cooperation of teaching assistants with school counselors
3. Methodical support for the work of a teaching assistant
4. Specific learning difficulties
Empirical part (characteristics of research survey or pedagogical project, methods of data collection, research sample, etc.)
The research will be focused on the cooperation of the teaching assistant with the teachers. The research will be carried out at two elementary schools. The schools were selected on the basis of their size and location, the so-called one school is located in a village and is therefore of a smaller type and the other school is located near Prague, so it is a school of a larger type.
The research results will then be summarized in the analysis and interpretation of data.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK