: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Název práce v češtině: | : Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Study abroad as an opportunity to personal and professional development of future teacher |
Klíčová slova: | Erasmus+, studijní pobyt, osobnostní rozvoj, profesní rozvoj, klíčové kompetence, budoucí učitel, smíšený výzkum |
Klíčová slova anglicky: | Erasmus+, stadium abroad, personal growth, professional growth, key competences, future teacher, mixed research |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 04.12.2020 |
Datum zadání: | 04.12.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2022 09:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2022 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Petra Vallin, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cíl: Popsat a argumentovat podmínky, za nichž studium v zahraničí významně pozitivně ovlivňuje osobní a profesní rozvoj studenta učitelství pro 1. stupeň ZŠ. |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Z. Alternativní pohled na kompetence učitelů. In Walterová, E. (Ed.). (2001). Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém, 2. díl. Praha: PedF UK.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 1996. 155 s. ISBN 80-7178-965-8. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-2470-738-1. PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-71786-21-7. SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J.(eds) Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. 327 s. ISBN 978-80-7290-384-9. ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN: 978-80-271-0470-3 KORTHAGEN, Fred AJ. Promoting core reflection in teacher education: Deepening professional growth. In: L. ORLAND-BARAK & CJ CRAIG (Eds), International Teacher Education: Promising pedagogy (část A), (str. 73–89) . Bingley, Velká Británie: Emerald, 2014. Elektronické zdroje TOMKOVÁ, A. a kol.: Rámec profesních kvalit učitele, Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/08_Ramec_profesnic h_kvalit_ucitele.pdf POCHE KARGEROVÁ J. Spolupráce s rodinou a komunitou v programu Začít spolu. Praha: Pasparta, 2019. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část
- Pojednat fáze nabývání učitelské profese. - Argumentovat zkušenostní zdroje učitelské přípravy pro nabývání profesních kompetencí. - V rámci reflektivního modelu pregraduální přípravy učitelů pojednat zahraniční studium jako příležitost k reflexi zkušenosti. Praktická část Empirický smíšený výzkum zaměřený na reflexi studia v rámci Erasmu u českých studentů, zpracovat reflektivně vlastní zkušenost. |