Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Název práce v češtině: : Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Název v anglickém jazyce: Study abroad as an opportunity to personal and professional development of future teacher
Klíčová slova: Erasmus+, studijní pobyt, osobnostní rozvoj, profesní rozvoj, klíčové kompetence, budoucí učitel, smíšený výzkum
Klíčová slova anglicky: Erasmus+, stadium abroad, personal growth, professional growth, key competences, future teacher, mixed research
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.12.2020
Datum zadání: 04.12.2020
Datum a čas obhajoby: 08.09.2022 09:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:08.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.

Cíl: Popsat a argumentovat podmínky, za nichž studium v zahraničí významně pozitivně ovlivňuje osobní a profesní rozvoj studenta učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Seznam odborné literatury
HELUS, Z. Alternativní pohled na kompetence učitelů. In Walterová, E. (Ed.). (2001). Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém, 2. díl. Praha: PedF UK.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 1996. 155 s. ISBN 80-7178-965-8.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-2470-738-1.
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-71786-21-7.
SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J.(eds) Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. 327 s. ISBN 978-80-7290-384-9.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN: 978-80-271-0470-3
KORTHAGEN, Fred AJ. Promoting core reflection in teacher education: Deepening professional growth. In: L. ORLAND-BARAK & CJ CRAIG (Eds), International Teacher Education: Promising pedagogy (část A), (str. 73–89) . Bingley, Velká Británie: Emerald, 2014.
Elektronické zdroje
TOMKOVÁ, A. a kol.: Rámec profesních kvalit učitele, Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/08_Ramec_profesnic h_kvalit_ucitele.pdf
POCHE KARGEROVÁ J. Spolupráce s rodinou a komunitou v programu Začít spolu. Praha: Pasparta, 2019.
Předběžná náplň práce
Teoretická část
- Pojednat fáze nabývání učitelské profese.
- Argumentovat zkušenostní zdroje učitelské přípravy pro nabývání profesních kompetencí.
- V rámci reflektivního modelu pregraduální přípravy učitelů pojednat zahraniční studium jako příležitost k reflexi zkušenosti.

Praktická část
Empirický smíšený výzkum zaměřený na reflexi studia v rámci Erasmu u českých studentů, zpracovat reflektivně vlastní zkušenost.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK