Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínos individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů pro žáky s PAS
Název práce v češtině: Přínos individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů pro žáky s PAS
Název v anglickém jazyce: Contribution of individually created educational materials for pupils with ASD
Klíčová slova: poruchy autistického spektra, nemluvící žák, alternativní a augmentativní komunikace, individuální vzdělávací materiály, porozumění
Klíčová slova anglicky: autism spectrum disorders, non-speaking pupil, alternative and augmentative communication, individual educational materials, understanding
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.11.2020
Datum zadání: 03.11.2020
Datum a čas obhajoby: 28.05.2021 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 28.05.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Zuzana Korandová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Analýza přínosu individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů ve výuce nemluvících žáků s poruchami autistického spektra a přidruženým středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Předpokládaným výstupem práce je porozumění novým pojmům, zlepšení komunikačních schopností žáků a tím eliminace výskytu problémového chování.
V první části práce se zaměřím na teoretické vymezení problematiky PAS a souvisejících pojmů. Praktická část bude obsahovat kazuistiky vybraných žáků a jejich práci s individuálně vytvářenými vzdělávacími materiály. Případové studie žáků nám odpoví na výzkumné otázky: Jaký mají individuálně vytvářené vzdělávací materiály přínos pro žáka?, V čem se tyto materiály liší od sériově tištěných pracovních listů? a Jaké jsou silné a slabé stránky individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Analysis of the contribution of individually created educational materials in the teaching of non-speaking pupils with autism spectrum disorders and associated moderate and severe mental disabilities. The expected outcome of the work is an understanding of new concepts, improving communication skills of students and thus eliminating the occurrence of problem behavior.
In the first part of the work I will focus on the theoretical definition of ASD issues and related concepts. The practical part will contain case studies of selected students and their work with individually created educational materials. Pupils' case studies answer the research questions: What are the benefits of individually created educational materials for the pupil? and What are the strengths and weaknesses of individually created educational materials?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK