Přínos individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů pro žáky s PAS
Název práce v češtině: | Přínos individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů pro žáky s PAS |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Contribution of individually created educational materials for pupils with ASD |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra, nemluvící žák, alternativní a augmentativní komunikace, individuální vzdělávací materiály, porozumění |
Klíčová slova anglicky: | autism spectrum disorders, non-speaking pupil, alternative and augmentative communication, individual educational materials, understanding |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.11.2020 |
Datum zadání: | 03.11.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 28.05.2021 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Korandová |
Předběžná náplň práce |
Analýza přínosu individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů ve výuce nemluvících žáků s poruchami autistického spektra a přidruženým středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Předpokládaným výstupem práce je porozumění novým pojmům, zlepšení komunikačních schopností žáků a tím eliminace výskytu problémového chování.
V první části práce se zaměřím na teoretické vymezení problematiky PAS a souvisejících pojmů. Praktická část bude obsahovat kazuistiky vybraných žáků a jejich práci s individuálně vytvářenými vzdělávacími materiály. Případové studie žáků nám odpoví na výzkumné otázky: Jaký mají individuálně vytvářené vzdělávací materiály přínos pro žáka?, V čem se tyto materiály liší od sériově tištěných pracovních listů? a Jaké jsou silné a slabé stránky individuálně vytvářených vzdělávacích materiálů? |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Analysis of the contribution of individually created educational materials in the teaching of non-speaking pupils with autism spectrum disorders and associated moderate and severe mental disabilities. The expected outcome of the work is an understanding of new concepts, improving communication skills of students and thus eliminating the occurrence of problem behavior.
In the first part of the work I will focus on the theoretical definition of ASD issues and related concepts. The practical part will contain case studies of selected students and their work with individually created educational materials. Pupils' case studies answer the research questions: What are the benefits of individually created educational materials for the pupil? and What are the strengths and weaknesses of individually created educational materials? |