Podoby výtvarných oborů na středních odborných školách
Název práce v češtině: | Podoby výtvarných oborů na středních odborných školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Forms of art studies in secondary vocational education |
Klíčová slova: | střední odborná škola; umělecké vzdělávání; rámcový vzdělávací program; výtvarné obory |
Klíčová slova anglicky: | secondary vocational education; art education; curricular documents; Art studies |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.10.2020 |
Datum zadání: | 26.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2021 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce je zaměřená na výzkum podob výtvarných oborů na středních odborných školách u nás. Zkoumá cíle formy a podoby uměleckých oborů v odborném sekundárním vzdělávání.
|
Seznam odborné literatury |
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. VANČÁT, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha: Sdružení MAC, 2003. Nové metody vzdělávání. ISBN 80-86015-90-4 RVP pro střední odborné školy |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části práce autorka popíše umělecké vzdělávání na středních školách v České republice, uvede podoby výtvarných oborů na středních školách, organizaci výuky v konkrétních oborech.
Výzkumná část práce se bude věnovat výzkumu zaměřenému na podobu grafického designu jako nejčetnějšího oboru zastoupeného na středních odborných školách uměleckých. Pomocí kvalitativní výzkumné sondy popíše a analyzuje podobu vzdělávání na pěti školách. V praktické části bude představen autorský modelový učební plán pro střední odborné vzdělávání v oboru grafický design založený na výsledcích z výzkumné části. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In the theoretical part of the work, the author will describe art education at secondary schools in the Czech Republic, presents the forms of art disciplines at secondary schools, organization of teaching in specific fields. The research part of the work will be devoted to research focused on the form of graphic design as the most numerous field represented at secondary vocational schools of art. Using a qualitative research probe, she will describe and analyze the form of education at five schools. In the practical part, the author's model curriculum for secondary vocational education, in the field of graphic design, based on the results of the research part will be presented. |