Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ
Název práce v češtině: Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ
Název v anglickém jazyce: Form teacher’s job description from the point of view of 5th and 9th grade pupils at junior high school
Klíčová slova: Třídní učitel, třída, funkce, kompetence, povinnosti
Klíčová slova anglicky: Form teacher, class, functions, competences, duties
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.10.2020
Datum zadání: 16.06.2021
Datum a čas obhajoby: 08.09.2021 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:29.06.2021
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod.
III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků.
Seznam odborné literatury
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Spousta, V. (1993). Základy výchovné činnosti třídního učitele. Brno: Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2002). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum.
Vališová, A. a kol. (1998). Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum.
Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Vašutová, J. (2002). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.




Předběžná náplň práce
Bakalářská práce má charakter převážně empirické povahy. Cílem práce je zjistit a popsat, jak nahlížejí na činnosti a povinnosti třídního učitele žáci 5. a 9. ročníku vybrané ZŠ a jejich třídní učitelé. Z výsledků dotazníkového šetření analyzovat rozdíly v nahlížení na činnosti třídního učitele. Dále pomocí polostrukturovaných rozhovorů s konkrétními třídními učiteli popsat rozdíly, jak na dané činnosti nahlížejí žáci a jak jejich třídní učitelé.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK