Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ
Název práce v češtině: | Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Form teacher’s job description from the point of view of 5th and 9th grade pupils at junior high school |
Klíčová slova: | Třídní učitel, třída, funkce, kompetence, povinnosti |
Klíčová slova anglicky: | Form teacher, class, functions, competences, duties |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 23.10.2020 |
Datum zadání: | 16.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2021 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.06.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jana Kočí, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Spousta, V. (1993). Základy výchovné činnosti třídního učitele. Brno: Masarykova univerzita. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Vágnerová, M. (2002). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum. Vališová, A. a kol. (1998). Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. Vašutová, J. (2002). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce má charakter převážně empirické povahy. Cílem práce je zjistit a popsat, jak nahlížejí na činnosti a povinnosti třídního učitele žáci 5. a 9. ročníku vybrané ZŠ a jejich třídní učitelé. Z výsledků dotazníkového šetření analyzovat rozdíly v nahlížení na činnosti třídního učitele. Dále pomocí polostrukturovaných rozhovorů s konkrétními třídními učiteli popsat rozdíly, jak na dané činnosti nahlížejí žáci a jak jejich třídní učitelé.
|