Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Videogames and ecological thinking: player’s perspective
Název práce v češtině: Videohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčů
Název v anglickém jazyce: Videogames and ecological thinking: player’s perspective
Klíčová slova: videohry|environmentální problémy|ekologie|reflexe|klimatická krize|klimatická změna
Klíčová slova anglicky: video games|environmental issues|ecology|reflection|climate change|climate crisis
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.10.2020
Datum zadání: 19.10.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.10.2020
Datum a čas obhajoby: 23.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: MgA. Ondřej Javora, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je prozkoumat potenciál mainstreamových videoher pro reflexi ekologických témat ze strany hráčů. Řada autorů naznačuje, že mainstreamové počítačové hry mohou hráče k takové reflexi motivovat, dosud však neexistuje empirická studie, která by tento potenciál jednoznačně prokazovala. Diplomová práce má za cíl ověřit výše uvedenou hypotézu pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem hráčů konkrétních mainstreamových videoher. Metodicky bude diplomová práce vycházet z teoretického rámce navrženého H.-J. Backem, který bude upraven pro potřeby výzkumu hráčské perspektivy. Výzkum přispěje k porozumění možných reflektivních procesů v rámci videoher, v nichž reflexe není primárním cílem.

Data budou zpracována v souladu s etickými standardy ve výzkumech s lidskými respondenty a diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Abraham, B. (2018). Video Game Visions of Climate Futures: ARMA 3 and Implications for Games and Persuasion. Games and Culture. 13(1). 71–91.https://doi.org/10.1177/1555412015603844
Abraham, B., & Jayemanne, D. (2017). Where are all the climate change games? Locating digital games' response to climate change. Transformations: Journal of Media, Culture & Technology. 2017(30). 74-94.
Backe, H-J. (2017). Within the Mainstream. An Ecocritical Framework for Digital Game History. Ecozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, 8(2), 39-55.http://ecozona.eu/article/view/1362/2088
Holmes, S. (2019). Visualizing ecocritical euphoria in Red Dead Redemption 2 In: Dobrin, S. Morey, S. (eds). (2020). Mediating Nature: The Role of Technology in Ecological Literacy. London: Routledge,https://doi.org/10.4324/9780429399121
Patterson, T. & Barratt, S. (2019). Playing for the Planet – How video games can deliver for people and the environment. UN Environment/GRID-Arendal. Arendal, Norway.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK