Videogames and ecological thinking: player’s perspective
Název práce v češtině: | Videohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Videogames and ecological thinking: player’s perspective |
Klíčová slova: | videohry|environmentální problémy|ekologie|reflexe|klimatická krize|klimatická změna |
Klíčová slova anglicky: | video games|environmental issues|ecology|reflection|climate change|climate crisis |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.10.2020 |
Datum zadání: | 19.10.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | MgA. Ondřej Javora, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je prozkoumat potenciál mainstreamových videoher pro reflexi ekologických témat ze strany hráčů. Řada autorů naznačuje, že mainstreamové počítačové hry mohou hráče k takové reflexi motivovat, dosud však neexistuje empirická studie, která by tento potenciál jednoznačně prokazovala. Diplomová práce má za cíl ověřit výše uvedenou hypotézu pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem hráčů konkrétních mainstreamových videoher. Metodicky bude diplomová práce vycházet z teoretického rámce navrženého H.-J. Backem, který bude upraven pro potřeby výzkumu hráčské perspektivy. Výzkum přispěje k porozumění možných reflektivních procesů v rámci videoher, v nichž reflexe není primárním cílem. Data budou zpracována v souladu s etickými standardy ve výzkumech s lidskými respondenty a diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Abraham, B. (2018). Video Game Visions of Climate Futures: ARMA 3 and Implications for Games and Persuasion. Games and Culture. 13(1). 71–91.https://doi.org/10.1177/1555412015603844 Abraham, B., & Jayemanne, D. (2017). Where are all the climate change games? Locating digital games' response to climate change. Transformations: Journal of Media, Culture & Technology. 2017(30). 74-94. Backe, H-J. (2017). Within the Mainstream. An Ecocritical Framework for Digital Game History. Ecozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, 8(2), 39-55.http://ecozona.eu/article/view/1362/2088 Holmes, S. (2019). Visualizing ecocritical euphoria in Red Dead Redemption 2 In: Dobrin, S. Morey, S. (eds). (2020). Mediating Nature: The Role of Technology in Ecological Literacy. London: Routledge,https://doi.org/10.4324/9780429399121 Patterson, T. & Barratt, S. (2019). Playing for the Planet – How video games can deliver for people and the environment. UN Environment/GRID-Arendal. Arendal, Norway. |