Tato bakalářská práce se věnuje marketingové komunikaci mobilních her cílené na dětské publiku. První část je zaměřená na téma mobilních her a způsoby jejich inzerce. Také se věnuje vývoji dítěte jako příjemce reklam a legislativní regulací reklam cílené na děti. Praktická část nejdříve určuje možnou kategorizaci reklam na mobilní hry a dále pomocí hloubkových rozhovorů zkoumá, jaké zkušenosti mají děti s tímto trhem. Rozhovor zahrnuje témata jako: nedůvěra v reklamy na mobilní hry, kritika zavádějící komunikace a hodnocení jednotlivých znaků reklam. Cílem práce je odhalit, jaká má tato cílová skupina vztah k marketingové komunikaci mobilních her a následně určit doporučení pro tento trh.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor’s thesis focuses on marketing communication of mobile games directed towards children. The theoretical part of the thesis focuses on the topic of mobile games and their means of advertisement. It also discusses the development of children as recipients of advertisements and legislature regarding advertisements targeted at children. The practical part firstly determines a possible form of classification of mobile game ads. Then with the usage of in-depth inteviews examines children’s experiences with this market. The topics of the interviews include distrust in mobile game ads, criticism of misleading communication, and evaluation of individual features of these ads. The aim of this thesis is to reveal how the target group relates to the marketing communication of mobile games and then determine recommendations for the mobile games market.