Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
In-store marketingová komunikace parfumerie Sephora
Název práce v češtině: In-store marketingová komunikace parfumerie Sephora
Název v anglickém jazyce: In-store Marketing Communication of Perfume Chain Sephora
Klíčová slova: in-store marketingová komunikace, smyslový marketing, multisenzorický marketing, kosmetika, Sephora, prodejna, POP/POS nástroje
Klíčová slova anglicky: in-store marketing, sensory marketing, cosmetics, Sephora, store, POP/POS materials
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.10.2020
Datum zadání: 12.10.2020
Datum a čas obhajoby: 16.06.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2022
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Knižní zdroje

BHALLA, Swati. Visual Merchandising. New Delhi: Tata McGraw Hill, 2010. ISBN: 978-0-07-015321-9.

ELDRIDGE, Lisa. Face paint: historie make-upu. Přeložil Věra KOVÁŘOVÁ. Brno: Jota, 2016. ISBN 978-80-7462-990-7.

Epub: BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. Pop in-store komunikace v praxi: Trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2840-7.

Epub: JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.

epub: VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN: 978-80-247-8956-9.

KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024735412.

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.

KRISHNA, Aradhna. Customer sense: how the 5 senses influence buying behavior. 1st ed. New York, NY : Palgrave Macmillan, 2013, xii, 185. ISBN 978-0230341739.

LEVY, Michael, Barton A. WEITZ a Dhruv GREWAL. Retailing Management. 10th edition. New York: McGraw-Hill Education, 2019. ISBN: 978-1-259-57308-8.

LINDSTRÖM, Martin. Brand sense: build powerful brands through touch, taste, smell, sight, and sound. New York: Free Press, c2005. ISBN 07-432-6784-2.

MORGAN, Tony. Visual Merchandising: Window and in-store displays for retail. 3rd edition. London: Laurence King Publishing Ltd, 2016. ISBN: 978-178067-687-6.Top of Form

NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ, ed. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK, 2019. ISBN 978-80-7571-025-3.

PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 8024702541.

PERREY, Jesko a Dennis SPILLECKE. Retail marketing and branding: a definitive guide to maximizing ROI. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley, 2013, s. 197. ISBN 1118489527.

SORENNSEN, Herb. Inside the mind of the shopper: the science of retailing. 1. vyd. Upper Saddle River, N.J. : Wharton School Pub. 2009. 227 s. ISBN 01-371-2685-9.

VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN: 978-80-247-8956-9

VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.


Elektronické zdroje


ALLIED MARKETING RESEARCH. Cosmetics Market [online]. 2021 [cit. 12. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.alliedmarketresearch.com/cosmetics-market

Bradford, K.D., Desrochers, D.M. The Use of Scents to Influence Consumers: The Sense of Using Scents to Make Cents. [online]. 2009 [cit. 20. dubna 2022]. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/s10551-010-0377-5

CB INSIGHT. How Sephora Built A Beauty Empire To Survive The Retail Apocalypse [online]. 2018 [cit. 30. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.cbinsights.com/research/report/sephora-teardown/

CERRATO, Herman. The Meaning of Colors. [online]. 2012 [cit. 12. dubna 2022]. Dostupné z: the-meaning-of-colors-book.pdf (xtec.cat)

COSMETICS TECHNOLOGY. Top ten cosmetic companies in the world [online]. 2021 [cit. 25. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.cosmetics-technology.com/features/top-ten-cosmetics-companies-in-the-world/

CUSTERS, P.J.M. a kol. Lighting in retail environments: Atmosphere perception in the real world. [online]. Praha: POPAI CENTRAL EUROPE, 2020 [cit. 30. dubna 2022]. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1477153510377836

DUBÉ, Laurette a MORIN, Sylvie. Background music pleasure and store evaluation: intensity effects and psychological mechanisms [online]. 2001 [cit. 12. dubna 2022]. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/S0148-2963(99)00092-2

LIBRARY OF CONGRESS. Business of Beauty: A Resource Guide. History of the Beauty Business [online]. nedatováno [cit. 29. dubna 2022]. Dostupné z: https://guides.loc.gov/business-of-beauty/history

LMVH. Sephora [online]. 2009 [cit. 20. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.lvmh.com/houses/selective-retailing/sephora/

MICHEL, Ann, BAUMANN, Chris a GAYER, Leonie. Thank you for the music – or not? The effects of in-store music in service settings [online]. 2017 [cit. 20. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969698916306221

PANELL, Ni’Kesia. Facts about Sephora [online]. 2018 [cit. 27. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.insider.com/facts-about-sephora-2018-7

POPAI. P.O.P. ROI STANDARDS. Základní kritéria rentability investic do in-store marketingové komunikace [online]. 2019 [cit. 27. dubna 2022]. Dostupné z: http://www.popai.cz/files/publishing/pop-roi_za-kladni-krite-ria-rentability-investic_popai-ce_2019_8178.pdf

POPAI, SHOP ASSOCIATION. STOREDITS. Skin care, make-up and cosmetics. A research report by the Shop! Global Network [online]. 2019 [cit. 21. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.shopassociation.org/wp-content/uploads/2019/06/Storedits_SHOP_Report_2019_v8.pdf

POPAI. Sjednocená typologie POP/POS médií v maloobchodě 2010 [online]. 2010 [cit. 27. dubna 2022]. Dostupné z: http://www.popai.cz/files/publishing/Typologie%20POP%20medii%202010_update%208_2010%20DJ_90.pdf

OETJEN,Shawn. The Critical Role of Light in the Perception of Color [online]. 2018 [cit. 12. dubna 2022]. Dostupné z: The Critical Role of Light in the Perception of Color (packagingimpressions.com)

SEPHORA. About us [online]. 2022 [cit. 28. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.sephora.com/beauty/about-us

SEPHORA.CZ. Služby v prodejnách [online]. 2022 [cit. 28. dubna 2022]. Dostupné z: https://www.sephora.cz/sluzby-v-prodejnach.html
Předběžná náplň práce
Tato bakalářské práce se zabývá in-store marketingovou komunikací a jejím využitím v kosmetických prodejnách, v praktické části se zaměřuje přímo na síť parfumerií Sephora. Teoretická část práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v místě prodeje, popisuje využití POP a POS nástrojů, budování atmosféry v místě prodeje a využití multisenzorického marketingu, který cílí na všechny smysly spotřebitele a ovlivněňuje tak jeho rozhodnutí o koupi.
Práce poskytuje stručný popis kosmetického průmyslu, jeho současnou podobu a historický vývoj konkrétních segmentů na přelomu 19. a 20. století, přičemž vyzdvihává nejvýznamější pokroky v tomto průmyslu.
Praktická část práce nejprve představí parfumerii Sephora ve globálním měřítku, následně se soustředí na české prodejny. Pro využití ve výzkumné části obsahuje práce také deskripci kon dvou předem zvolených obchodů na Václavském náměstí a Národní třídě v Praze, se zaměřením na jejich in-store marketingové aktivity.
Výzkumná část práce se věnuje analýze dat získaných s pomocí kvalitativních rozhovorů, které byly po přehodnocení limit výzkumné metody zvoleny místo kvantitativního šetření. Sběr dat je vyhodnocen s pomocí metody kódování. Ná závěr dochází k diskuzi, která s pomocí sesbíraných dat odpovídá na předem popsané výzkumné otázky.
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit využití in-storové marketingové komunikace v kosmetických prodejnách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis focuses on in-store marketing communication and its use in cosmetic stores, in the practical part it focuses directly on the Sephora perfumery chain. The theoretical part of the thesis focuses on the marketing communication at the point of sale, describing the use of POP and POS materials, building the atmosphere at the point of sale and the use of multisensory marketing, which targets all the senses of the consumer and thus influences his decision to buy.
The thesis provides a brief description of the cosmetics industry, its current shape and the historical development of specific segments at the turn of the 19th and 20th centuries, highlighting the most significant advances in the industry.
The practical part of the thesis first introduces Sephora perfumery on a global scale, then focuses on Czech stores. For use in the research part, the thesis also includes a description of two pre-selected stores on Václavské náměstí and Národní třída in Prague, focusing on their in-store marketing activities.
The research part of the thesis is devoted to the analysis of data obtained with the help of qualitative interviews, which were chosen instead of quantitative research after reassessing the limit of the research method. The data collection is evaluated with the help of coding method. Finally, the discussion concludes by answering the pre-described research questions with the help of the collected data.
The main objective of this bachelor thesis is to evaluate the use of in-room marketing communication in cosmetic stores.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK