Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Matky influencerky - postoj ke zvežejňování vlastních dětí na sociální síti Instagram
Název práce v češtině: Matky influencerky - postoj ke zvežejňování vlastních dětí na sociální síti Instagram
Název v anglickém jazyce: Mom influencers - attitudes towards publicizing their own children on Instagram
Klíčová slova: Instagram, matky influencerky, děti, kvalitativní výzkum, sharenting, sociální sítě
Klíčová slova anglicky: Instagram, mom influencers, children, qualitative research, sharenting, social media
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.10.2020
Datum zadání: 09.10.2020
Datum a čas obhajoby: 20.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2021
Oponenti: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALLMER, Thomas. Kritická teorie a sociální média: mezi emancipací a komodifikací. Praha:
Filosofia, 2019. Filosofie a sociální vědy. ISBN 978-80-7007-578-4.

BROWN, Duncan a Nick HAYES. Influencer Marketing: Who Really Influence Your Customers?.
Hungary: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-7506-8600-6.

HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
ISBN 80-7367-040-2.

PLUNKETT, Leah A. Sharenthood: Why We Should Think before We Talk about Our Kids Online.
USA: The MIT Press, 2019. ISBN 978-0262539630.

QUESENBERRY, Keith A, 2016. Socia media strategy: marketing and advertising in
the consumer revolution. Lanham : Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-4422-5153-3.
Předběžná náplň práce
Užívání sociálních sítí rodiči, kteří na svých profilech zveřejňují obsah, který se týká jejich vlastních dětí, zvýšilo zastoupení dětí v digitálním prostředí, a to zejména na sociální síti Instagram. V souvislosti s dětmi se však jedná o citlivou a eticky problematickou záležitost a jejich zveřejňování může představovat potenciální problém. Mimo běžných uživatelů jsou ve zveřejňování vlastních dětí aktivní také tzv. influenceři, kteří mají tisícová publika a jejich aktivita na sociálních sítích představuje práci nebo alespoň podstatný zdroj příjmů. Ve svém přístupu se však jednotliví influenceři mohou lišit, ať už v míře odhalení dětí nebo ne/přijímání spoluprací na dětské produkty. Cílem této práce bylo zjistit, jak české influencerky ke zveřejňování dětí na sociální síti Instagram přistupují. V rámci výzkumné části byly provedeny individuální rozhovory, jejichž následná analýza ukázala, že české influencerky mají individuálně nastavené hranice, které ovlivňují výslednou podobu zveřejňovaného obsahu. Ukázalo se také, že jsou oslovovány ke komerčním spolupracím, liší se však způsob, jak k těmto nabídkám přistupují. Na jedné straně jsou ty, které se snaží množství přijatých spoluprací minimalizovat, na druhé straně se však u některých ukázal více komerční přístup. V souvislosti s možnými riziky, které se zveřejňováním dětí souvisí, se ukázalo, že si je české influencerky uvědomují a přemýšlí nad nimi a je to jeden z faktorů, který má vliv na způsob, jak své děti na sociální síti Instagram zobrazují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The use of social media by parents posting on their profiles content that concerns their own children has increased the representation of children in the digital environment, especially on Instagram. However, when it comes to children, it is a sensitive and ethically problematic issue, and their publication can be creating potential problem. Not only regular users, but also influencers are active when it comes to publishing their own children, as they have thousands of followers and their activity on social media represents work or at least a substantial source of income. However, individual influencers may differ in their approach, whether in frequency of showing off children or (not)accepting collaborations on children's products. The objective of the thesis was to find out how Czech influencers approach public sharing of children on the social network Instagram. Within the research part, individual interviews were conducted, and the subsequent analysis showed that Czech influencers have individually set boundaries that affect the final form of the published content. They also turned out to be approached for commercial collaborations, but the way they approach these offers differs. On one hand, there are those who try to minimize the number of accepted collaborations, but on the other hand, some have shown more commercial approach. Regarding possible risks associated with the publication of children, it turned out that Czech influencers are aware of them and think about them, and this is one of the factors that influences the way they display their children on Instagram.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK