Twitter jako zdroj českých tištěných deníků a internetových zpravodajských portálů
Název práce v češtině: | Twitter jako zdroj českých tištěných deníků a internetových zpravodajských portálů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Twitter as a source of Czech printed newspapers and internet news portal |
Klíčová slova: | Twitter; Žurnalistika; Novinářský zdroj; Mediální agenda; Participace; Sociální sítě; Mediální organizace; Média; Zpravodajské portály; Personifikace; |
Klíčová slova anglicky: | Twitter; Journalism; Journalistic source; Media agenda; Participation; Social networks; Media organizations; Media; Sources; Personification; |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.10.2020 |
Datum zadání: | 09.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2021 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2021 |
Oponenti: | doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BROERSMA, Marcel a Todd GRAHAM. TWITTER AS A NEWS SOURCE. Journalism Practice [online]. 2013, 7(4), 446-464 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1751-2786. Dostupné z: doi:10.1080/17512786.2013.802481
DIJCK, JOSÉ VAN. Tracing Twitter: The rise of a microblogging platform. International Journal of Media & Cultural Politics [online]. 2011, 7(3), 333-348 [cit. 2021-5-3]. ISSN 17408296. Dostupné z: doi:10.1386/macp.7.3.333_1 HERMIDA, Alfred. TWITTERING THE NEWS. Journalism Practice [online]. 2010, 4(3), 297-308 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1751-2786. Dostupné z: doi:10.1080/17512781003640703 BANE, Kaitlin C. Tweeting the Agenda. Journalism Practice [online]. 2018, 13(2), 191-205 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1751-2786. Dostupné z: doi:10.1080/17512786.2017.1413587 HLADÍK, Radim a Václav ŠTĚTKA. The Powers that Tweet. Journalism Studies [online]. 2015, 18(2), 154-174 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1461-670X. Dostupné z: doi:10.1080/1461670X.2015.1046995 ROGSTAD, Ingrid. Is Twitter just rehashing? Intermedia agenda setting between Twitter and mainstream media. Journal of Information Technology & Politics [online]. 2016, 13(2), 142-158 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1933-1681. Dostupné z: doi:10.1080/19331681.2016.1160263 PARMELEE, John H. The agenda-building function of political tweets. New Media & Society [online]. 2013, 16(3), 434-450 [cit. 2021-5-3]. ISSN 1461-4448. Dostupné z: doi:10.1177/1461444813487955 |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zabývá sociální sítí Twitter jako novinářským zdrojem pro tištěné deníky a internetové zpravodajské portály v českém mediálním prostředí. Práce se skládá ze dvou hlavních částí – teoretické a praktické. V teoretické části je nejprve stručně představen obecný vliv sociálních sítí na podobu žurnalistické profese v současnosti, poté je pozornost zaměřena konkrétně na sociální síť Twitter a její vztah s novináři a mediálními organizacemi. V závěru teoretické části jsou rozebrány poznatky z oblasti využívání digitální platformy Twitter jako novinářského zdroje a to, jak tato skutečnost ovlivňuje novinářské rutiny a postupy, zesiluje roli určitých typů zdrojů a přispívá k personalizaci mediálního a politického prostředí. Praktická část této práce se bude zabývat tím, jak se tento postup ve využívání Twitteru jako zdroje liší mezi tradičními tištěnými deníky a internetovými zpravodajskými portály. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This diploma thesis deals with the social network Twitter as a journalistic source for printed dailies and Internet news portals in the Czech media environment. The work consists of two main parts – theoretical and practical. The theoretical part first briefly introduces the general influence of social networks on the form of the journalistic profession today, then attention is focused specifically on the social network Twitter and its relationship with journalists and media organizations. At the end of the theoretical part, knowledge from the use of the digital platform Twitter as a journalistic source and how this fact affects journalistic routines and procedures is analyzed, also with the ability of Twitter to strengthen the role of certain types of sources and contributes to the personalization of the media and political environment. The practical part of this work will deal with how this procedure in the use of Twitter as a source differs between traditional printed dailies and Internet news portals.
|