Koučování na základních školách
Název práce v češtině: | Koučování na základních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Coaching at primary schools |
Klíčová slova: | Ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování |
Klíčová slova anglicky: | Headteacher, middle management, leadership, coaching |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.09.2020 |
Datum zadání: | 10.09.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2021 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Vlastimil Hubert, MBA |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
ATKINSON, Marilyn a Rae T. CHOIS, 2009. Koučink - věda i umění: vnitřní dynamika. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-538-7.
GALLWEY, W. T., 2010. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-213-0. GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, 2013. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4368-4. GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-79-6. HORSKÁ, Viola, 2009. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8. SUCHÝ, Jiří a Pavel NÁHLOVSKÝ, 2007. Koučování v manažerské praxi: klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1692-3. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. WHITMORE, John, 2019. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. 4., dopl. a přepr. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-559-9. |
Předběžná náplň práce |
V této bakalářské práci zjišťuji, jakým způsobem ředitelé škol využívají metod koučování při komunikaci se středním managementem. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů (ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování), na charakteristiku práce ředitele školy a středního managementu na základních školách a na metody koučování. V empirické části jsou popsány využité metody výzkumu a zaznamenány nejdůležitější a podstatné informace z uskutečněných rozhovorů, které jsou i vyhodnoceny. Zvolil jsem metodu kvalitativního výzkumu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In this bachelor thesis, I find out how headteachers use coaching methods in communication with the middle management. The theoretical part is focused on the explanation and clarification of basic terms headteacher, middle management, leadership, coaching), on the characteristics of the work of the headteachers and the middle management at primary schools and on the coaching methods. The empirical part describes the used research methods and records the most important and essential information from the interviews, which are also evaluated. I chose the qualitative research method. |