Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Koučování na základních školách
Název práce v češtině: Koučování na základních školách
Název v anglickém jazyce: Coaching at primary schools
Klíčová slova: Ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování
Klíčová slova anglicky: Headteacher, middle management, leadership, coaching
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.09.2020
Datum zadání: 10.09.2020
Datum a čas obhajoby: 18.05.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Mgr. Vlastimil Hubert, MBA
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
ATKINSON, Marilyn a Rae T. CHOIS, 2009. Koučink - věda i umění: vnitřní dynamika. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-538-7.
GALLWEY, W. T., 2010. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. 2., dopl. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-213-0.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, 2013. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4368-4.
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-79-6.
HORSKÁ, Viola, 2009. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2450-8.
SUCHÝ, Jiří a Pavel NÁHLOVSKÝ, 2007. Koučování v manažerské praxi: klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1692-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
WHITMORE, John, 2019. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. 4., dopl. a přepr. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-559-9.
Předběžná náplň práce
V této bakalářské práci zjišťuji, jakým způsobem ředitelé škol využívají metod koučování při komunikaci se středním managementem. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů (ředitel školy, střední management, vedení lidí, koučování), na charakteristiku práce ředitele školy a středního managementu na základních školách a na metody koučování. V empirické části jsou popsány využité metody výzkumu a zaznamenány nejdůležitější a podstatné informace z uskutečněných rozhovorů, které jsou i vyhodnoceny. Zvolil jsem metodu kvalitativního výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In this bachelor thesis, I find out how headteachers use coaching methods in communication with the middle management. The theoretical part is focused on the explanation and clarification of basic terms headteacher, middle management, leadership, coaching), on the characteristics of the work of the headteachers and the middle management at primary schools and on the coaching methods. The empirical part describes the used research methods and records the most important and essential information from the interviews, which are also evaluated. I chose the qualitative research method.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK