Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stres u vysokoškolských studentů: příčiny a copingové strategie
Název práce v češtině: Stres u vysokoškolských studentů: příčiny a copingové strategie
Název v anglickém jazyce: Stress among university students: causes and coping strategies
Klíčová slova: stres|univerzita|vysokoškolští studenti|copingové strategie|well-being studentů
Klíčová slova anglicky: coping|university students|higher education|coping strategies|student well-being|university
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.09.2020
Datum zadání: 08.09.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2021
Datum a čas obhajoby: 31.05.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresu u vysokoškolských studentů a studentek. Cílem práce je zjistit, jaké jsou hlavní zdroje stresu u vysokoškolských studujících, jaké copingové strategie studující používají k jeho zvládání, a jak jsou tyto strategie efektivní. Teoretická část práce se věnuje popisu sektoru terciárního vzdělávání a specifickým nárokům vysokoškolského studia. Dále definuje stres a hlavní současné teorie stresu, následně se věnuje představení pojmu coping a prezentování modelů copingu. Empirická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí polostrukturovaného interview identifikovat hlavní příčiny stresu a copingové strategie u vybraného vzorku českých vysokoškolských studentů a studentek.
Seznam odborné literatury
Adlaf, E. M., Gliksman, L., Demers, A., & Newton-Taylor, B. (2001). The prevalence of elevated psychological distress among Canadian undergraduates: Findings from the 1998 Canadian Campus Survey. Journal of American College Health, 50(2), 67-72.
Aherne, D. (2001). Understanding student stress: A qualitative approach. The Irish Journal of Psychology, 22(3-4), 176-187.
Anand, K. B., Karade, S., & Sen, S. (2020). SARS-CoV-2: Camazotz's Curse [Online]. Med. J. Armed Forces India, 76(2), 136-141.https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.mjafi.2020.04.008
Arnett, J. J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties. American psychologist, 55(5), 469.
Arnett, J. J. (2014). Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. Oxford University Press.
Atkinson, R. L. (2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda (3.rd ed.). Praha: Portál.
Banu, P., Deb, S., Vardhan, V., & Rao, T. (2015). Perceived academic stress of university students across gender, academic streams, semesters, and academic performance. Indian Journal of Health and Wellbeing, 6(3), 231.
Brockert, S. (1993). Ovládání stresu. Praha: Melantrich.
Bulinda, D. (2012). Higher Education Management.
ČSÚ. (2010). Historie a vývoj vysokého školství – 1919–2008. Český statistický úřad.https://www.czso.cz/documents/10180/20534966/w-3314a6.pdf/610ca25f-b9bd-4c82-bcc7-5695919f703e?version=1.0.
Fawaz, M, Samaha, A. E‐learning: Depression, anxiety, and stress symptomatology among Lebanese university students during COVID‐19 quarantine. Nursing Forum. 2021; 56: 52–57. https://doi.org/10.1111/nuf.12521
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2.nd ed.). Brno: Paido.
Hartl, P., & Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.
Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace (2.nd ed.). Praha: Portál.
Hošek, V. (2003). Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum.
Huber, J. (2009). 30 způsobů, jak se zbavit stresu. Praha: Grada.
Hurst, C. S., Baranik, L. E., & Daniel, F. (2013). College student stressors: A review of the qualitative research. Stress and Health, 29(4), 275-285.
Chudlíková, J. [Barcamp Ostrava]. (2015, 19. prosince). Janka Chudlíková – Stres je sviňa! [videosoubor]. Dostupné zhttps://www.youtube.com/watch?v=NMzFLOcbEIQ
Kataoka H, Mertala M. The role of educators and their challenges in distance learning in new millennium. Palma Journal. 2017;16(3):423‐426.
Konečný, J. (1989). Psychologické aspekty sebevýchovy vysokoškolských studentů. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK