Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Production and perception aspects of weak form words in Czech-accented English
Název práce v češtině: Produkční a percepční aspekty slabých forem v české angličtině
Název v anglickém jazyce: Production and perception aspects of weak form words in Czech-accented English
Klíčová slova: souvislá řeč|gramatická slova|produkce|percepce|vnímání|angličtina s českým přízvukem|technika spojitých masek|slabé formy gramatických slov|synsémantika
Klíčová slova anglicky: connected speech|connected speech processes|grammatical words|function words|weak forms|production|perception|Czech-accented English|matched guise technique
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.07.2020
Datum zadání: 22.07.2020
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.08.2020
Datum a čas obhajoby: 08.02.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2021
Datum proběhlé obhajoby: 08.02.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lucie Jiránková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudujte relevantní literaturu a vypracujte přehled dosavadních nálezů o fonetické realizaci souvislé řeči v angličtině (redukce, vázání atd.) s důrazem na slabá gramatická slova.
Sestavte věty obsahující vysoké množství gramatických slov a pořiďte nahrávky min. 20 českých mluvčích angličtiny (10 se silnějším a 10 se slabším přízvukem).
Analyzujte realizaci cílových gramatických slov pomocí poslechu a porovnejte obecné tendence v obou skupinách mluvčích.
Proveďte manipulace signálu ve vybraných větách a sestavte percepční test zaměřený na zjištění vlivu realizace gramatických slov.
Percepční test zadejte alespoň 20 posluchačům.

Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Alameen, G. & Levis, J. (2015). Connected speech. In: Reed, M. & Levis, J. (Eds.), Handbook of English Pronunciation, 159–174. Oxford: John Wiley & Sons.

Barańska, A. & Zając, M. (2014). The influence of attention to language form on the production of weak forms by Polish learners of English. Research in Language, 12, 279–290.

Brown, J. D. & Kondo-Brown, K. (2006). Perspectives on Teaching Connected Speech to Second Language Speakers. Honolulu: National Foreign Language Resource Center. (vybrané kapitoly)

Nolan, F. & Jeon, H.-S. (2014). Speech rhythm: a metaphor? Philosophical Transactions of the Royal Society, B369, 20130396.

Shockey, L. (2003). Sound Patterns of Spoken English. Oxford: Blackwell Publishing.

Turk, A. & Shattuck-Hufnagel, S. (2013). What is speech rhythm? A commentary on Arvaniti and Rodriquez, Krivokapić, and Goswami and Leong. Laboratory Phonology, 4, 93–118.

Volín, J. & Johaníková, T. (2018). Weak structural words in British and Czech English. In: Volín, J. & Skarnitzl, R. (Eds.), The Pronunciation of English by Speakers of Other Languages, 181–195. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Volín, J., Weingartová, L. & Skarnitzl, R. (2013). Spectral characteristics of schwa in Czech accented English. Research in Language, 11, 31–39.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK