Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: | Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The atmosphere of school in the context of pupils with different mother tongue |
Klíčová slova: | klima školy, cizinci, žák s odlišným mateřským jazykem, začleňování, vzdělávání, třídnické hodiny |
Klíčová slova anglicky: | school climate, foreigners, a pupil with a different mother tongue, integration, education, classroom class |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.07.2020 |
Datum zadání: | 01.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2021 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Marie Komorná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (inkluzivní škola, klima třídy, podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v inkluzivní škole). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické kvalitativní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Navrhne doporučení pro praxi v sledované škole.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana. |
Seznam odborné literatury |
BERNKOPFOVÁ, Michala, Barbora NOSÁLOVÁ, Kristýna TITĚROVÁ, Tereza VÁGNEROVÁ a Jana VÁVROVÁ. Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem: pro základní školy. Praha: Meta, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-88171-23-2.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4. KOCOUREK, J. a E. PECHOVÁ, 2006. S vietnamskými dětmi na českých školách. Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 80-7319-055-9. |