Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem
Název v anglickém jazyce: The atmosphere of school in the context of pupils with different mother tongue
Klíčová slova: klima školy, cizinci, žák s odlišným mateřským jazykem, začleňování, vzdělávání, třídnické hodiny
Klíčová slova anglicky: school climate, foreigners, a pupil with a different mother tongue, integration, education, classroom class
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.07.2020
Datum zadání: 01.07.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (inkluzivní škola, klima třídy, podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v inkluzivní škole). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické kvalitativní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Navrhne doporučení pro praxi v sledované škole.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
BERNKOPFOVÁ, Michala, Barbora NOSÁLOVÁ, Kristýna TITĚROVÁ, Tereza VÁGNEROVÁ a Jana VÁVROVÁ. Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem: pro základní školy. Praha: Meta, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-88171-23-2.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
KOCOUREK, J. a E. PECHOVÁ, 2006. S vietnamskými dětmi na českých školách. Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 80-7319-055-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK