Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách vybraných základních škol
Název práce v češtině: Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách vybraných základních škol
Název v anglickém jazyce: Cooperation of a teacher and assistant teachers in the conditions of selected primary schools
Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, pedagog, spolupráce
Klíčová slova anglicky: inklusive education, teaching assistant, teacher, cooperation
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.04.2020
Datum zadání: 27.04.2020
Datum a čas obhajoby: 17.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (asistent pedagoga v podmínkách základního vzdělávání). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Následně navrhne preventivní doporučení.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, 2017. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-349-0
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: Jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: VerlagDashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci asistenta pedagoga s pedagogem. Cílem je zjistit a popsat, jak spolupráce funguje, identifikovat slabé či silné oblasti této spolupráce. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje základní terminologii, popisuje vývoj legislativy pozice asistenta pedagoga, jeho roli a kvalifikační předpoklady. Věnuje se také vztahům asistenta pedagoga s pedagogem, vedením školy i žáky a poukazuje na možné obtíže. Praktická část zjišťuje přístupy k pozici asistenta pedagoga ze stran pedagogů běžných základních škol, dále kompetence a připravenost asistenta pedagoga na výuku. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní výzkum. Vlastní výzkum probíhal rozhovorem tří spolupracujících dvojic pedagog – asistent pedagoga. Z analýzy dat vyplynulo, že je důležité upřesnění rolí ve výše zmiňovaném vztahu, a to ihned na počátku spolupráce. Ze stran pedagogů je potřeba umět přijmout a využít přítomnost asistenta pedagoga.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis „Cooperation of a teacher and assistant teachers in the conditions of selected primary schools“ determines the relationship between the assistant and the teacher. The point of this is to find out and describe how the relationship works and identify its strenghts and weaknesses. The thesis has two parts – the theory and the practise. The theory includes basic terminology, describes the growth of the legislation position of the teaching assistant and his role and its basic expectations. It also deals with the relationship between the assistant and the teacher, the senior leadership team and the pupils and points to possible difficulties. The practical part outlines the attitude to the position of the teaching assistant as viewed by the teachers of standard primary schools. It also outlines the competency and preparation of the assistant for lessons and curriculum. I have chosen a high standard market research to collect the data. Own research was carried out by interviewing three pairs of teachers and teaching assistants. My conclusion from the data analysis is that it is very important to set expectations in such relationships and the beginning of their working relationship. The teachers impact in this situation is huge, base on knowing how to accept and make the best use of the presence of the assistant.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK