Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Automatic detection of driving lanes geometry based on aerial images and existing spatial data
Název práce v češtině: Automatizované odvození geometrie jízdních pruhů na základě leteckých snímků a existujících prostorových dat
Název v anglickém jazyce: Automatic detection of driving lanes geometry based on aerial images and existing spatial data
Klíčová slova: Extrakce jízdních pruhů, autonomní řízení, datová fúze, prostorové databáze
Klíčová slova anglicky: Driving lanes extraction, autonomous driving, data fusion, spatial databases
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie (31-370)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lukáš Brůha, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.01.2020
Datum zadání: 09.01.2020
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2020
Oponenti: Ing. Lukáš Brodský, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Aeberhard, M., Rauch, S., Bahram, M., Tanzmeister, G., Thomas, J., Pilat, Y., Homm, F., Huber, W., Kaempchen, N. (2015): Experience, Results and Lessons Learned from Automated Driving on Germany’s Highways. IEEE Intelligent transportation systems magazine, volume 7, issue 1, pages 42–57
Fischer, P., Azimi, S. M., Roschlaub, R., Krauß, T. (2018): Towards HD Maps from Aerial Imagery: Robust Lane Marking Segmentation Using Country-Scale Imagery. ISPRS International Journal of Geo-Information, volume 7, page 458.
Wang, W., Yang, N., Zhang, Y., Wang, F. (2016): A review of road extraction from remote sensing images. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), volume 3, issue 3, pages 271–282
Předběžná náplň práce
Cílem práce je automatizace tvorby geometrické reprezentace jízdních pruhů silniční sítě. Primární zdrojem informací pro tvorbu geometrického modelu budou letecké snímky, které budou doplněny o informace z existujících prostorových databází. Datový výstup metody bude odpovídat vektorovému datovému modelu. Dílčí komponenty řešení budou vytvářet hranice mezi jízdními pruhy a současně analyzovat geometrické i kvalitativní parametry vodorovného dopravního značení. Navržené řešení bude vhodné i pro netriviální situace typu dalniční křižovatky, nadjezy apod. Součástí práce bude i testování metody na typově různých situacích, zhodnocení metody a jejích nedostatků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to automate the process of geometry detection of driving lanes. Primary data source are aerial images which will be acompanied by existing spatial data to add relevant information. Resulting data structure will comply with input data structure (vector). During the process, boundaries of driving lanes will be identified and spatial as well as semantic (attributal) information of road surface marking will be analysed. Proposed solution will be able to solve non-trivial real-life situations such as motorway crossings, overpasses etc. The thesis will be acompanied by testing the proposed method in various case study areas and by evaluation of the method as well as discussion of potential shortcomings.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK