Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Badatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školy
Název práce v češtině: Badatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Student’s Inquiry Skills at Lower Secondary School
Klíčová slova: vědecké myšlení, badatelsky orientovaná výuka, 2. stupeň základní školy, přírodovědná gramotnost, badatelsky orientované úlohy, badatelsky orientované dovednosti
Klíčová slova anglicky: scientific thinking, inquiry based science education, lower secondary school, scientific literacy, research-oriented tasks, inquiry sklills
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.12.2019
Datum zadání: 13.12.2019
Datum a čas obhajoby: 16.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R309, Studovna KBES, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Seznam odborné literatury
- Minner, D. D., Levy, A. J. & Century, J. (2010). Inquiry-Based Science Instruction – What is it and does it matter? Results from a research synthesis years 1984 to 2002. Journal of Research in Science Teaching, 47(4), 474–496.
- Rokos, L. & Vomáčková, V. (2017). Hodnocení efektivity badatelsky orientovaného vyučování v laboratorních pracích při výuce fyziologie člověka na základní škole a nižším stupni gymnázia. Scientia in educatione 8(1), 32-45.
- Škoda, J., Doulík, P., Bílek, M. & Šimonová, I. (2015). The effectiveness of inquiry-based science instruction in relation to the learners’ motivation types. Journal of Baltic Science Education, 14(6), 791–803.
- Hejnová, E. & Hejna, D. (2016). Rozvoj vědeckého myšlení žáků prostřednictvím přírodovědného vzdělávání. Scientia in educatione, 7(2), 2-17.
- Dunbar, K. N. & Klahr, D. (2012). Scientific Thinking and Reasoning. In Holyoak, K. J. & Morrison, R. G. (Eds.). The Oxford Handbook of Thinking and Reasoning. Oxford university press. ISBN:9780199734689.
- Feyzioglu, B. (2019). The role of inquiry-based self-efficacy, achievement goal orientation, and learning strategies on secondary-school students' inquiry skills. Research in Science & Technological education, 37(3), 366-392.
Předběžná náplň práce
- zpracování rešerše zaměřené na charakteristiku vědeckého myšlení a badatelsky orientovaného vyučování
- popsat cíle přírodovědného vzdělávání.
- charakterizovat badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání.
- charakterizovat dovednosti žáků, které jsou rozvíjené badatelsky orientovanou výukou.
- vytvořit sérii badatelsky orientovaných úloh
- zjistit, jaké jsou dovednosti žáků v oblasti formulování výzkumné otázky a formulace odpovědi na výzkumnou otázku

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK